Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Om het verhaal kort te maken, gebruiken jullie wiskunde op werk tijdens een project?, want er zijn sommige scholen die geen wiskunde geven bij de opleiding.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Als software engineer gebruik ik redelijk wat wiskunde. Concepten uit algebra en verzamelingsleer, wachtrijtheorie etc. Welke IT-opleiding heeft geen wiskunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat geldt voor iedere beta-opleiding en -baan. Als het niet op school wordt geleerd dan moet het op de werkvloer worden aangeleerd (of niet, maar dan wordt je over een paar jaar geoutsourced naar India of vervangen door een robot :+ ).

Wat voor soort opleiding: lagere school of universitair? Bij een vmbo kappersopleiding (willekeurig voorbeeld) of op een HBO- of universitaire alfa-opleiding -na middelbare school met wiskunde- kan ik me er misschien iets bij voorstellen, maar verder niet... En dan nog worden de basics van de wiskunde gebruikt en dan heb ik het niet over 1+1=2.

Wiskunde leren is logica, structureren, probleemoplossen, patroonherkenning, ... Geen project zonder wiskunde. Of misschien mislukken er zoveel omdat logica juist nog te veel ontbreekt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar hogescholen, met als voorwaarden dat je een MBO4 afrondt (waar dus dan geen wiskunde op is gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik kan me niet voorstellen dat het hier om opleidingen TCK / technische informatica, software engineering o.i.d gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:34

P_Tingen

omdat het KAN

Volgens mij zou elke zichzelf respecterende IT opleiding op zijn minst logicaleer moeten aanbieden. Wat je ook gaat doen in de IT, van programmeur tot stekkertrekker tot projectmanager, logica heb je volgens mij altijd nodig.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:30:
Geachte Tweakers,

Om het verhaal kort te maken, gebruiken jullie wiskunde op werk tijdens een project?, want er zijn sommige scholen die geen wiskunde geven bij de opleiding.
Alleen maar, maar dat komt mede omdat ik bij een ingenieursbureau in de aannemerij werkzaam ben ;)
Pagina: 1