Waterkoeling gpu

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo mensen,

Ik ga de volgende onderdelen halen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 383,50€ 383,50
1EK Waterblocks EK-FC R9-290X - Nickel€ 92,10€ 92,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,60

Ik wil dus heel graag de gpu met waterkoeling, maar ik weet bij god niet hoe dit moet, ik weet wel hoe ik doe waterkoelblok op de gpu krijg, maar ik weet niet hoe verder..
Ik weet dat ik een radiator en een pomp nodig heb, maar ik weet weer niet welke.. Ik weet ook niet welke soort "buizen" ik moet kopen, en welke fittingen etc..

Kan iemand mij misschien aub, eens heeeel goed uitleggen hoe je doet watermolen op een gpu? Want zie niet echt reviews online die helemaal alles haarfijn uitlegt.

of kunnen jullie misschien, de onderdelen posten die ik nodig heb, en welke geschikt zijn voor mijn setup?

Als 2e had ik nog een vraagje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H80i€ 79,99€ 79,99
1Intel Liquid Cooling Solution TS13X€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,94

Aan welke koeling geven jullie de voorkeur?( ik weet dat dit voor mijn cpu is)
Over de Intel is wat minder bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
1 pomp 1 resevoir minstens 1 grote radiateur 1 cpu block 1 gpu block en slangen en bijbehorende fittingen koelwater is ook wel handig. dit is voor je hele setup in een 'loop' ipv losse watercooling op gpu en cpu

[ Voor 22% gewijzigd door Uberdude op 05-03-2014 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Zoek eerst even de waterkoeling sticky op (ik meen) tomshardware eens op.
Daar staan redelijk wat indicatoren waar je op moet letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Maar hoe wil ik weten wat voor pomp/radiator ik ndoig heb voor mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga zelf anders ook is even googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

http://gathering.tweakers...1/topics?data%5Bpage%5D=1

Maat, ik weet niet wat je allemaal van plan bent, je blijft maar nieuwe topics aanmaken over van alles en nog wat. De helft van je topics is gesloten en het is wel duidelijk dat je een tweakerkarma fetisj hebt die niet echt gezond is. Begin nou eerst eens met je

Mackbook retina aan te schaffen
Je corsair h80
Je gamesysteem aan te schaffen
Je Imac aanschaffen
Je iphone 6 aan te schaffen
De PS4 aan te schaffen
BF4 voor je PS4 aan te schaffen

enz enz...

Je ziet wel waar ik heen wil denk ik.. Al vraag ik mij af of je t werkelijk allemaal begrijpt, eerdere vragen en opmerkingen hierover negeer je ook gewoon en gaat gewoon vrolijk verder? Uiteindelijk doe je tweakers echt geen plezier met al die topics, t wordt nogal een zooitje, daarnaast kom je ook over als 'raar'. Als laatst bewijs je keer op keer geen moeite te steken zelf een en ander op te zoeken.. Kom op man, stop eens met dat gespam!

Als laatst een tip. DOE GEEN DINGEN WAAR JE GEEN REET VERSTAND VAN HEBT. Geen waterkoeling, geen overklokken, niet je eigen PC bouwen, tot je van haver tot gort gelezen hebt en snapt waar het over gaat. Gezien je historie gaat dat nog wel even duren denk ik.. meh..

[ Voor 15% gewijzigd door millman op 06-03-2014 00:12 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is nu je zoveelste topic waaruit weinig eigen inzet blijkt. Neem eerst eens wat how-to's door die dit duidelijk uitleggen. Zo is er naast bovengenoemde bijvoorbeeld ook de Cooling FAQ » Inleiding Waterkoeling en [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes.

In zijn huidige vorm is dit topic niet meer dan een helpdeskvraag en gaat daarom op slot. Bij dezen nogmaals een verwijzing naar Het algemeen beleid. Zorg ervoor dat je die goed doorneemt alvorens een topic te openen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.