Toon posts:

UPC HD zender opnemen én kijken onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis Heb ik de Samsung UE46F8000 staan met CI+ en neem het normale digitale pakket van UPC af. Samen met een versterker werkt de TV kijken prima. Alle zenders in mijn pakket inclusief de HD varianten werken prima. Aan de TV heb ik een hdd gekoppeld om op te nemen. als ik van huis ben en een opname staat getimed wordt het probleemloos opgenomen en later afgespeeld.
Er doet zich echter een probleem voor wanneer ik tegelijk een HD zender wil zien én een HD zender wil opnemen. Vanaf het moment dat de opname start valt het beeld van alle HD kanalen weg. Alle normale kanalen kan ik wel zonder problemen ontvangen. Telkens moet ik daarom het tweede deel zien op de niet HD variant.

Ik vraag me af of waarom dit probleem zich voordoet en of meer mensen dit probleem ervaren. De TV heeft en dubbele tuner. Als ik dit lees ga ik er van uit dat dit betekent dat twee HD zenders tegelijkertijd mogelijk moet zijn! Ik heb het nog niet besproken met Samsung of UPC. Advies is gewaardeerd.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Een van de eerste reply's als je zoekt in het Samsung F-serie topic op "opnemen"

blueface in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"
blueface schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf de UE55F8000
Het is eigenlijk niet echt een dual tuner. Het is zo dat je dus 1 gecodeerd signaal kunt kijken of opnemen.

Dus je kunt bijvoorbeeld RTL 4 HD opnemen of bekijken en een niet gedodeerd kanaal zoals ned 1 of een ander vrij kanaal opnemen of kijken. Je kan dus niet 2 kanelen die gecodeerd zijn tegelijk opnemen of kijken. Heb zelf upc dus die geven de digitale nederlandse sd kanalen vrij, die kun je dus gewoon kijken en opnemen tegelijk. Het kan niet dat je bijvoorbeeld film 1 en HBO tegelijk opneemt of kijkt. Dit geld ook voor de smart view via een tablet of telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door SR8 op 05-03-2014 08:44 ]