Game reageert niet meer na switchen venster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 17:42
Dag community,

In mijn vakantie heb ik vanmiddag een oude anno 1602 erbij gepakt om dit eens lekker even te spelen en wat echt oude herinneringen op te halen. Dit ging heel goed voor 2 uur, tot ik toen even wisselde van venster.

Anno 1602 speelde ik in 1024 x 768 en mijn monitor is 1920x1080. Toen ik terug probeerde te switchen naar het spel liep hij vast en was het niet meer mogelijk om het spel weer zichtbaar te krijgen. Hij blijft hangen op een raar beeld als dit: (sorry screenshot was onmogelijk)
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/mk12iy7p7/unnamed.jpg
Ik hoor wel het geluid van het spel, en ik kan mijn muis ook niet uit het fullscreen kader bewegen naar een andere monitor. Maar ik krijg niet het beeld van het spel terug.

Ik gebruik een Asus N56vz laptop en heb een externe 27 inch monitor met HDMI eraan hangen. Ik draai verder windows 8.1

Ik heb herinstalleren al geprobeerd. Ook gezocht naar patches maar die bestaan niet. Ook heb ik hem in compatibiliteit modes gedraait en ik heb het geprobeerd op mijn geintergreede intel chipset en mijn GT650M.

Weet iemand toevallig hoe ik hier iets aan kan doen zodat ik deze oude tijden kan herbeleven?

[ Voor 7% gewijzigd door Freek1710 op 05-03-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Probeer eens de energiebeheer aan te passen naar Hoge Prestatie.
Zorg tevens dat je de laatste chipset en videodrivers hebt.

En heb je al eens getest om te switchen van beeld zonder de monitor gekoppeld? Mogelijk struikeld Anno of Windows over het resolutie verschil.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Gebeurd vaker bij oudere games.
Mogelijk overgaan op basic windows theme en misschien de game starten met reduced color instelling, kan helpen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]