Toon posts:

Asrock 870extreme3 nieuw ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net nieuw geheugen geïnstalleerd in een wat verouderde build maar het zou gewoon moeten werken, alleen boot hij niet meer, geen visuals niks.

asrock 870extreme3, nieuw geheugen: Crucial ballistix sport 1600mhz 2x4=8GB

De code die het mobo aangeeft is: d3 en daar blijft hij oneindig op hangen. Ik heb cmos al paar keer geprobeerd te clearen maar niks helpt, ook het oude geheugen niet. Zie ik nou iets heel duidelijk over het hoofd? Hoe kan ik dit oplossen?

Groet, Jules

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:22:
d3= If memory sizing module not executed, start memory refresh and do memory sizing in Bootblock code. Do additional chipset initialization. Re-enable CACHE. Verify that flat mode is enabled.

Hoe?
Die Bios code staat ergens voor. Zoek het op zou ik zeggen.

* ik had het oude bericht weg geedit.

[ Voor 142% gewijzigd door rickboy333 op 05-03-2014 00:34 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Topicstarter
d3= If memory sizing module not executed, start memory refresh and do memory sizing in Bootblock code. Do additional chipset initialization. Re-enable CACHE. Verify that flat mode is enabled.

Hoe?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Sorry ik denk dat ik mijn oude bericht had ge edit:

Heb je zeker wel de juiste Bios :P Asrock zal waarschijnlijk wel een AMI bios gebruiken. D3 betekend : Chipset initialization/auto detect memory. Op deze site staat de meeste Biosen op.

Het is dus inderdaar je geheugen wat niet goed zit wat dingetjes die je kan proberen.

1. Probeer eerst eens op te starten met 1 reepje.

2. Check ook even je manual of je de reepjes wel in de juiste sloten plaats.

3 Probeer eens 1 reepje in een van de witte sloten. Of in combinatie met je ouden. Een beetje gissen.

4 Je BIOS upgraden als last resort. Ik kan me herinneren dat er ooit een patch is uitgekomen voor DDR 3 geheugen. Maar als de oude Rams ook niet werken kan dat dus niet. Als je oude rams wel werken kan je dit wel doen.

Druk ze ook voor de zekerheid ook goed aan. Ik had dat bij een PC dat ik een nieuwe koeler had. Maar mijn PC startte niet. Ik was al bang dat ik hem gemold had. Maar een reepje was losgekomen :(

[ Voor 3% gewijzigd door rickboy333 op 05-03-2014 18:55 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Topicstarter
hey dank voor je hulp!

Ik heb deze dingen helaas allemaal al gehad.. Het mobo blijft gewoon hangen op d3, met nieuw,oud geheugen en welke combi dan ook..

Verwijderd

Topicstarter
hey rick ik heb het gevonden hoor haha;p ik ben veeeeeeel te lief geweest voor die dimmies!! dank je voor je tijd!!!
Pagina: 1