Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dilemma mbt receiver en huidige setup: Denon, Synthese, HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
Door de komst van een Xbox is een HDMI reciever gewenst geworden.
Ik luister veel muziek in stereo op vinyl of spotify.
Kijk regelmatig films en series.
Mijn huidige setup is zoals hieronder opgesomd niet de nieuwste. Wel zijn het niet de budget modellen van toen ;) .
De Denon 3802 is een prima reciever welke goed klinkt maar hij mist de hdmi aansluitingen.
Ik heb de sounds van de htpc nu via spdif aangesloten op de Denon en het beeld via HDMI naar de beamer. Door de komst van een xbox kan ik geen geluid produceren naar de reciever omdat de xbox geen spdif uitgang heeft.

IK zoek een goede reciever voor met een pre voor goede stereo en phono.
Budget: 600 euro. Marktplaats kan ook.

Zelf heb ik erg weinig tijd om naar een audio winkel te rijden en uitgebreid te gaan luisteren.
Vandaar dit topic en ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen.
Door de veelvoud aan keuzes zie ik door de bomen het bos niet meer. Zeker niet omdat ik niet onder de prestaties van mijn huidige Denon 3802 wil aan zitten.
Ik ben niet merk afhankelijk .

Ik heb deze huidige HT/muziek setup:

Front speakers:
Synthese Floating Two:
- 2-weg (Vifa D26TG-05-06 Tweeter + Vifa P17WJ Woofer)
- 1 Zandgevulde kamer
- Gewicht +/- 19 Kilo
- Bassreflex
- Belastbaarheid 100Watt
- Materiaal, MDF met Witte, Zwarte of Bruin gemĂȘleerde Formica buitenlaag.
- Afmetingen: 95x21x24,5
- 8Ohm, 87db gevoeligheid, 30-20.000Hz frequentieweergave.
- 3000Hz overgangsfrequentie.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137224.0

Rear speakers:
Audiolab Candor 2

Subwoofer:
REL Q-50
Specs;
http://www.avland.co.uk/rel/q50/

Reciever;
Denon 3802
110 watts x 7 channels into 8 ohms (20-20,000 Hz) at 0.05% THD
DTS-ES Discrete 6.1, DTS-ES Matrix 6.1, Dolby Digital, and Dolby Pro Logic II decoding
Specs:
http://reviews.cnet.com/a.../4507-6466_7-7159278.html

Draaitafel:
Technics SL1700 met AT ma440ml element

Beamer:
Epson TW3200

Afspeeldevice:
HTPC

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Denk dat je met dit budget en eisen toch wel tweedehands uit gaat komen. Zeker omdat er op nieuwe modellen niet al te vaak meer een Phono In zit. Als je de huidige serie van Denon pakt (om dan toch even bij hetzelfde merk te blijven) dan red je met je budget net de AVR-X3000 terwijl je de AVR-X4000 zou moeten hebben in verband met de Phono In. En aangezien de Epson geen 3D aankan is er - denk ik - ook geen noodzaak voor nieuwere receivers met HDMI 1.4. Met een budget als dit zou ik iets zoeken van een AVR-3808 of wellicht een AVR-4308 (al kan die nog wel steeds boven budget zitten).

Moet wel gezegd worden dat er op HT Forum laatst een topic was waarin werd gezegd dat receivers vooral op filmgebied grote stappen hebben gemaakt. Weet de exacte modellen niet meer, maar het was zoiets als dat de stap van een oude AVR-38xx/AVR-43xx naar een AVR-X2000/X3000 toch wel de moeite waard kon zijn. Dus buiten het feit dat je dan de Phono mist, puur op de kwaliteit.

Maar waarom een hele nieuwe receiver kopen? De XBox One en de XBox 360 Slim hebben toch gewoon Optical Out? En als je een oudere XBox 360 hebt zijn er adapters te koop dat er een Optical Out gemaakt kan worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
Thanks voor de tips!

Het is een budget Xbox dus helaas geen spdif aan boord . De splitter zou kunnen maar het liefst heb ik een nieuwe reciever ook ivm de HDMI kabel switch van de htpc en Xbox

Als de phono niet in de prijsrange valt kan ik daar een aparte versterker voor kopen.
Ik neem aan dat een aparte phono versterker beter is als een inbuild?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan, maar hoeft niet. Ik ken prima phonoamps van twee tientjes, maar ook van 200 euro of meer. Het is maar net hoeveel geld je uit wilt geven aan een losse phono preamp.
Having said that: een losse preamp geeft je wel veel meer vrijheid in je receiverkeuze :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)