Gezocht: Audio opname apparatuur voor digibeet

Pagina: 1
Acties:

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-01 23:08
Dag Tweakers,

Voor mijn moeder, al ruim 40 jaar zangpedagoge, zoek ik zeer envoudige audio opname apparatuur.

Het liefst heeft het de eenvoud van een cassette recorder, maar dan met CD-R of USB-stick als medium.

Dit is het scenario waarin het apparaat gebruikt gaat worden:
Leerling neemt fysiek opname medium mee. Leerling steekt het medium in het opname apparaat. De opname wordt gestart om de les op te nemen. De opname wordt gestopt nadat de les is afgesloten. De leerling neemt het fysieke medium voorzien van de opname weer mee naar huis.

Geen scherm met veel instellingen, maar liever een fysieke opnameknop.

Dit strijkt vast recht tegen de haren van Tweakers en audiofielen in, waarvoor mijn excuses. Ikzelf heb nog niet een dergelijk apparaat kunnen vinden, maar ik wil mijn moeder natuurlijk van een passende oplossing voorzien. Vandaar dat ik jullie om hulp vraag :)

Alvast bedankt!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Het enige wat ik zo gauw kan vinden wat een beetje in de buurt komt is een mp3 speler met opnamefunctie en een micro sd slot :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Helaas is nagenoeg alles digitaal tegenwoordig, met veelzijdigheid als plus.. Ik heb zelf met relatief simpele reportagesets gewerkt, en de Marantz hieronder gelinkt is degelijk, goede opname kwaliteit, werkt met SD card maar bestande kunnen ook per USB overgezet worden. Relatief simpele setup ook, eenmaal ingesteld is het record en go.. http://www.bax-shop.nl/ha...rder/product-details.html

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-01 23:08
Dank voor de suggesties!
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 03:29:bestande kunnen ook per USB overgezet worden. Relatief simpele setup ook, eenmaal ingesteld is het record en go.. http://www.bax-shop.nl/ha...rder/product-details.html
Bedoel je hiermee dat de bestanden dan per USB-kabel naar een PC overgezet kunnen worden? Of zouden leerlingen ook hun eigen USB-stick erin kunnen steken?

Dat laatste zou ideaal zijn, maar SD-kaartjes moet ook kunnen lukken. Als ik het apparaat heb ingesteld zou zij gewoon op aan/uit en start/stop kunnen drukken, zonder extra stappen?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 07:38
Ik denk inderdaad dat een pcm recorder een oplossing is. Die leveren redelijke opnamekwaliteit en kunnen doorgaans overweg met geheugenkaartjes. Bestanden kunnen door de student middels geheugenkaart lezer op de pc afgespeeld.

Geen idee op er apparaten zijn die met usbsticks overweg kunnen, maar met geheugenkaartjes bereik je hetzelfde effect.

Er zijn er al pcm recorders te koop vanaf 100 euro (Zoom H1). Voor gebruiksgemak zou ik je aanraden wat reviews te lezen, hoewel ik mijn Olympus LS05 (195 Eur) zelden opnieuw hoef in te stellen. Na instellen van opnamekwaliteit is het een kwestie van bestand selecteren en afspelen/opname starten (2x klikken ivm level metering).

Over zowel bouwkwaliteit, geluidskwaliteit als gebruiksgemak van mijn Olympus recorders ben ik zeer te spreken. Ik heb er twee voor geluidsopname bij bruidsvideos gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Flozem op 10-03-2014 07:01 ]

Pagina: 1