• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik zoek een dvd-speler < 100 e voor een familielid. Ik zag dat blu-ray vandaag de dag de standaard is, ook in dit prijssegment. Het viel mij ook op dat Wifi zelfs vaak ingebouwd is.

Ze hebben ook een iPad en natuurlijk zou het leuk zijn om wat foto's/video's te streamen via AirPlay(het iPad scherm naar de tv toveren ombijvoorbeeld ook te kunnen browsen zou helemaal fantastisch zijn).

Ik kan echter geen enkele blu-ray speler vinden die AirPlay, of een ander protocol dat de iPad ondersteund, ondersteund. Een apple tv of pi wordt het niet, het is slechts een extratje. Maar het verbaast mij dat ik geen geschikt product kan vinden.

Iemand enig idee? Ben ik slecht in googelen?

Bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, dat niet, maar je zoekt iets onmogelijks.
Een BR is een afspeelapparaat, en Airplay is gemaakt voor weergave. Dus je zult dan een TV met Airplay oid moeten hebben om zoiets te kunnen doen. De meeste SMART TV's snappen een iPad wel. Mijn LG van 2012 iig wel.
Er zijn wel BR spelers die je via iPad en een aangesloten receiver kunt bedienen via een app (Denon heeft dat ondermeer), maar daar houdt het wel op helaas.

Having said that: foto's streamen met een BR is niet zo moeilijk. je hebt alleen een NAS nodig die DLNA ondersteunt. Daar gooi je je foto's op, en dan speel je ze via DLNA op je BR af. Video's idem dito. Beetje youtube streamen via wireless is leuk, maar als het om HD materiaal gaat schiet wireless gewoon tekort. Dan wil je gewoon via een vaste netwerkverbinding de film uit kunnen lezen vanaf je NAS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RdeGroot
  • Niet online
Een BR is een afspeelapparaat, en Airplay is gemaakt voor weergave.
Blu-Ray is toch gewoon een manier om media op te slaan? Airplay een manier om media te streamen? Ik dacht dat het slechts ging om de ondersteuning. Als een blu-rayspeler een afstandsbedieningapp ondersteund, kan een protocol als AirPlay toch ook ondersteund worden? Volgens mij mis ik iets.
De meeste SMART TV's snappen een iPad wel.
Dan denk ik: deze smart tv ondersteund dit protocol dus.

Ik ken de andere mogelijkheden, maar daar dit familielid niet aan beginnen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Samsung SmartView App is a companion app for Samsung Smart TV. You can watch TV content on your mobile devices and you can also control TV and TV connected devices(STB, BDP, HTS).
Enjoy TV content on your mobile devices with Samsung SmartView App!
Oftewel: je kunt het beeld van je TV naar je iDevice streamen, en met die app connected devices BEDIENEN.
Da's dus niet wat jij bedoelt; h=jij bedoelt namelijk van iDevice naar TV of BR streamen - en da's heel wat anders :)

Als jouw familielid een Smart TV heeft en dat ding Airplay ondersteunt, dan zou ie in principe al bij de Youtube app op de iPad moeten kunnen zien dat ie naar het apparaat kan streamen :)

Vwb BR spelers: ik ken er geen enkele die dat kan. En heel eerlijk: ik zou het voor dat geld ook niet verwachten. Meeste mensen nu kopen een home cinema of losse speaker die Airplay ondersteunt en streamen daar naartoe. Zeker omdat het voornamelijk om geluid gaat. Beeld gaat via DLNA over het algemeen, en komt vanaf een NAS. En aangezien het makkelijker is om het rechtstreeks op TV te hebben dan via een BR, loont het de producenten niet om Airplay in licentie op een BR te zetten. Zeker niet voor dat geld wat ze er aan over houden. Dan liever 3D en DLNA (open protocol) kunnen bieden, daar kan namelijk wel gewoon vanaf NAS of internet video mee afgespeeld worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RdeGroot
  • Niet online
Sorry, met het linkje doelde ik slechts op de afstandsbedieningsfunctionaliteit.

Ik verwachtte in eerste instantie ook niet zo veel
Ik zag dat blu-ray vandaag de dag de standaard is, ook in dit prijssegment. Het viel mij ook op dat Wifi zelfs vaak ingebouwd is.
Het zou leuk zijn geweest als er een speler was die het ondersteund, maar het gaat immers om een extratje.

Ik heb toch weer wat geleerd, bedankt!