Centrale data iphones+ipad op Windows PC + automatic backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 19:22
Hoi,

Omdat de meest centrale spil de iphones zijn post ik dit topic hier. Mocht het toch onjuist zijn graag verplaatsen.

Ik zit met de volgende twee vraagstukken :

1) Automatische back-up oplossing via WiFi van 2 iphones en 1 pad naar Windows 8.1 PC welke centraal in mijn netwerk staat

2) centrale foto en video database op de Windows PC welke ook door de IOS devices remote via WiFi te bekijken zijn zonder gebruik te maken van icloud

Ik heb naar punt 1 gekeken en door het ios device te connecten via USB kan ik handmatig een back-up maken. Onderin iTunes staat een optie voor het synchroniseren maar ik heb niet de indruk dat dit hetzelfde is als een volledige reservekopie maken. Sterker nog, zelfs als ik hem op USB aansluit word er niet automatisch gesynchroniseerd. Wat doe ik fout en hoe kan ik deze apparaten automatisch laten backuppen door itunes naar mijn Windows PC ?
Ik wil geen gebruik maken van icloud omdat deze backup niet volledig schijnt te zijn en ik weiger ergens voor te betalen als het ook gratis kan. Deze stelling geldt voor mij vooralsnog ook en vooral voor punt2 tenzij ik hier niet onderuit kom.

Wat betreft punt 2 word ik ook niet veel wijzer. Op alle apparaten heb ik meer dan 5 GB aan foto's en video's staan.
Het meest praktische zou zijn dat ik de albums op de Windows PC heb en op de iOS apparaten selectief kan aangeven welke ik daarvan wil zien. Daarnaast welke albums ik dan aangeef ook op het iOS apparaat staan. Dit laatste hoeft niet per se omdat er steeds meer WiFi mogelijkheden zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen en vooral welke mogelijkheden en beperkingen in mijn wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

punt 1, als je automatisch sync als apparaat is aangesloten aanzet in iTunes zou deze moeten syncen als je een apparaat via USB aansluit.

( er staat daar ook een vinkje sync this iPhone over Wifi maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren ook al staat dat bij mij altijd aan )
dat is te testen door als je een keer tijd hebt door de telefoon een keer leeg te halen en dan weer aan te sluiten.
die cloud backup werkt best aardig voor instellingen, daar hou ik het dan ook bij.
de content: foto's staan in mijn photostream, muziek ( lees hieronder ) is maar 1 playlist die op mijn mac mini centraal staat en daarmee synct.
als ik nu een iCloud backup terug zet weet ik 100% zeker dat ik al mijn mail instellingen weer goed zijn en alle wifi instellingen meegenomen worden.
de rest van je instellingen zijn niet zo spannend, apps kan je weer herdownloaden en werken na een USB sync weer goed ( behalve dat de map indeling weg is )

punt 2, heb je thuisdeling aan staan in iTunes?

ik heb thuis een mac mini staan ( zelfs nog een heel oud G4 model ) met daar een aantal Terra aan schijven via USB daarop staat mijn iTunes bibliotheek, in die iTunes staat thuisdeling aan en zo kan ik binnen het bereik van mijn wifi alle muziek en films afspelen van die mac mini op mijn iOS apparaten.

daarnaast heb ik 1 playlist waarin ik muziek heb staan die ik dan mobiel meeneem.

het is alles of niks zien, er is geen mogelijkheid om selectief aan te geven welk apparaat welke content kan/mag zien.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!