Toon posts:

Externe DVD speler van PROVISION. Wie adviest mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay... Heeft iemand een dvdspeler van Provision op ze tv aangesloten? Ik ken hem dus kopen voor 500 pieken (nieuw jah).

Is dit een beetje goede prijs voor deze kwaliteit?

Iemand?

Alvast bedankt

Verwijderd

Bedoel je die van de Blokker voor ƒ469,-
Wil hem namelijk ook kopen.
Schijnt dat hij ook MP3 kan afspelen dus dan neem ik aan dat er ook gebrande CD afgespeeld kunnen worden.
Ik wacht ook af of al iemand zo'n ding op zijn tv heeft aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Jah die ja!

ik twijfel tussen een van Mustek.. lijkt mee meer bekend merk. want er is niet te vinden op internet van PROVISION.

als iemand me kon vertellen dat ie goed was dan was ie verkocht!

iemand?

Verwijderd

Ik heb hem gisteren gekocht.
Het is een andere dan in het krantje staat.
Hij ziet er hetzelfde uit maar het is geen 330 maar een 500.
Er zit zelf een DOLBY DIGITAL/DTS decoder in.
Volgens mij weten ze bij Blokker niet precies wat ze aan het weggeven zijn want het beeld is ook al perfect.
Ik heb er een MP3-cd ingepropt met daarop verschillende directories met concerten van Metallica en op het OSD kon ik daar gewoon uit kiezen.
En nu kan ik eindelijk mijn eigen VCD afspelen want mijn vorige DVD-speler kon geen CD-R afspelen.

Conclusie: Ik had er nog nooit van gehoord maar vind het een geweldig apparaat.

Verwijderd

Maar heeft dat ding nou een Zoran of een ESS chipset? :)
Als ie een Zoran heeft ren ik zo naar de winkel om er 1 te halen!

Verwijderd

Ik schroef hem vanavond open om te kijken wat erin zit en post morgen mijn bevindingen.

Verwijderd

NIET KOPEN!!!!!!! Provision is een verschrikkelijk slecht merk.

Koop liever voor 499,- een Samsung 511 krijg je nog 5 dvd films gratis ook bij Megapool.

Provision is het zelfde als Vestel, Reflex en RM2000. Deze rotzooi wordt in Turkije gemaakt en iedereen die die gasten wat geld geeft mag zijn (merk) naam er op zetten.

Maar het is echt verschikkelijk slecht en nog duur ook (in verhouding)

Verwijderd

Ik heb zelf een samsung 511 gehad.
Deze leest ten eerste geen CD-R.
En ik heb ze allebei gehad en dus kunnen vergelijken en vind de Provision die ik nu heb beter dan de samsung.
Ik spreek hier nu over het beeld want ik gebruik de digitale uitgang voor geluid en dan maakt het geen hol uit wat voor een type je hebt want digitaal is digitaal, de bitjes zullen heus niet omvallen.
I rest my case.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:25 schreef Stefke007 het volgende:
Ik heb zelf een samsung 511 gehad.
Deze leest ten eerste geen CD-R.
En ik heb ze allebei gehad en dus kunnen vergelijken en vind de Provision die ik nu heb beter dan de samsung.
Ik spreek hier nu over het beeld want ik gebruik de digitale uitgang voor geluid en dan maakt het geen hol uit wat voor een type je hebt want digitaal is digitaal, de bitjes zullen heus niet omvallen.
I rest my case.
Juist, helemaal mee eens. Ik durf te wedden dat delfosso 'm nog nooit gezien/gehoord heeft... en als je dan een oordeel klaar hebt... dan... :r

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:29 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Juist, helemaal mee eens. Ik durf te wedden dat delfosso 'm nog nooit gezien/gehoord heeft... en als je dan een oordeel klaar hebt... dan... :r
Oke kopen jullie hem allemaal maar. En dan starten we over 2 jaar nog eens een topic over welke het heeft overleefd.

Verwijderd

[b]
I rest my case.
Geluid kan veel uitmaken tussen verschillende spelers. De ene dvd speler een samplefrequentie van 44khz en het frequentiebereik van 20khz.
Terwijl dit bij luxe dvd-spelers kan oplopen tot een samplefrequentie van 192khz en een frequentiebereik van 96khz

Dus digitaal is niet digitaal en het maakt zeker wel een hol uit!

Verwijderd

Ik heb hem opengeschroefd en er zit een ESS-chipset in.
Samplefrequentie is 96Khz bij een frequentiebereik van 4Hz-22Khz.
Maar als iemand denkt dat het geen goede speler is dan moet ie hem ook niet kopen.
Ik geef alleen de feiten.
Er zijn genoeg spelers op de markt die stukken beter zullen zijn, maar niet voor ƒ469,- denk ik zo.

Verwijderd

Als je thuis geen mega duur krell, martin-logan, mark levinson troep heb staan (beetje overdrijven is cool) waarom zou je dan een mega DVD speler kopen???

Voor een simpele thuis bioscoopje zal die PROVISION wel goed zijn...

Verwijderd

Voor dat geld is het een prima spelertje! Was nog mooier geweest als het de versie was met Zoran chipset, maar goed.

Veel plezier ermee allemaal.....!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Leuke thread alleen dat stukje van digitaal is digitaal geloof ik niet helemaal. Maar ja aan de andere kant ... een auto is een auto of een film is een film of een kompjoeter is een kompjoeter.... nah tis wel duidelijk he....

(dit neemt niet weg dat die DVD speler een prima ding kan zijn, ik weet het niet want ik ken hem niet) ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 juni 2001 20:41 schreef Baklap het volgende:
Leuke thread alleen dat stukje van digitaal is digitaal geloof ik niet helemaal.
Dat is inderdaad niet helemaal waar. Je hebt inderdaad altijd nog zaken als loopwerk en leesfoutjes. Die verschillen zijn alleen zo klein dat bijna niemand het hoort. Dus digitaal is helaas niet altijd helemaal digitaal :)

Het verhaal van delflosso is niet echt waar. Het kan wel zijn dat een DVD speler de mogelijkheid heeft om geluid op 96Khz naar buiten te sturen, maar dat heeft bij films (max 48Khz) echt geen zin. Het is dus geen kwaliteitsfactor, maar eerder een feature. Nu heb ik trouwens nog nooit iets gezien, waarbij de spelers die 96Khz kunnen uitsturen in het voordeel zijn, sterker nog. Ik wil me er erg sterk voormaken dat een mooie sony dvp-s725 die bv. een 48Khz output heeft beter klinkt dan bovengenoemde budget spelers met een 96Khz output. :)

Ik vind overigens de beeldkwaliteit van alle hele goedkope DVD spelers minder.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een Philips DVD 701 werd gratis regio vrij gemaakt speelt ook cd-r's alleen geen mp3's maar dan heb je wel kwaliteit die speler is nou 599 d8 ik

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Okee. kan ik die mp3's dan ook shuffelen?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
Heb vorige week ook die provision gekocht bij de blokker. Werkt prima. Was ik op het internet op zoek naar info kwam ik op de volgende link. Niet echt een verassing maar toch...

http://www.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Daewoo/DaewooDVD-868.jpg
Pagina: 1