Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hybride ESX / Werkstation mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 11:57
Met grote interesse volg ik het zuinige ESXi topic met het doel om een aantal systemen bij mij thuis te consolideren:
- een werkstation met quad core die ik gebruik wanneer ik thuis werk en waar ik nog af en toe met VMware Workstation een beetje aan het rommelen ben
- een Synology DS209+ waar mijn webserver en database server draaien
- een HomeTheater met Mediaportal

Ik heb de BBG voor thuisservers gelezen (ook die van Mux) en heb eigenlijk wel zin om zo'n ding in elkaar te zetten.

In de meterkast, waar nu de Syno draait, denk ik niet echt ruimte te hebben voor een een ATX of ITX kast. Op mijn werkkamer heb ik ruimte zat, vandaar dat ik dacht om de nieuwe server daar te plaatsen. Het lijkt me dan helemaal ideaal om een VM op die server te benutten voor het werk.

Ik had iets gelezen over het doorgeven van USB poorten en videokaarten. Ik kan me voorstellen dat je een videokaart en USB keyboard/muis doorgeeft aan de "werk" VM en 'em dan als "gewone" PC kan gebruiken.

Kan dit überhaupt? Dus een VM gebruiken met een keyboard en monitor etc zonder tussenkomst van een Mini-PC met eigen memory e.d.?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat defineer jij al's mini pc? bijna alles heeft wel wat geheugen en een ɥp

ik zou zeggen een thin client of vanaf een client op een laptop

Iperf

• hansdegit
Mini-PC, thin client, Android stick. Whatever.

De prangende kwestie: heb je altijd zoiets nodig om je VM te bedienen? Of kan het met de bedieningsinstrumenten die je aan de server hebt hangen, maar hebt doorgelusd naar de VM?

[ Voor 29% gewijzigd door hansdegit op 04-03-2014 20:47 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmm je zou op de console met een beperkte user een rdp sessie met de vm kunnen maken. waar je dan weer in logt op je werksttion

Iperf

• hansdegit
Da's geen gek idee.

Misschien moet ik die server gewoon maar eens gaan bouwen en kijken of eea werkt zoals ik bedacht heb. Ik kan natuurlijk altijd nog overschakelen op Hyper-V...