Beste mede Tweakers,
Ik heb sinds kort een Apple Airport Extreme (2013). Bij Tunnelbroker.net maak ik dankbaar gebruik van een ipv6 tunnel. Deze tunnel gebruikte ik altijd voor 1 server (hiermee download ik via newszilla6.xs4all.nl met sabnzb). En dit werkt prima.
Echter wil ik meerdere computers voorzien van ipv6 dus heb ik de tunnel verwijderd en deze op de Airport Extreme geplaatst. Pingen & websites bezoeken met ipv6 adressen gaat prima alleen het downloaden van nieuwsgroepen lukt niet (zowel OSX als Windows, verschillende clients geprobeerd...). Verbinding lukt wel alleen bestanden downloaden gaat niet.
Deze link heb ik helemaal doorlopen, maar toch werkt het niet optimaal
. Iemand enige idee wat ik fout doe?
Aanvullende informatie:
Routerfunctie op het modem staat uit.
Airport Extreme beschikt over een extern ipv4 adres
Tunnel op OSX 10.9 zelf werkt wel i.c.m. newszilla6.xs4all.nl
Pingen naar newszilla6.xs4all.nl met de tunnel op de Airport Extreme werkt ook.
Ik heb sinds kort een Apple Airport Extreme (2013). Bij Tunnelbroker.net maak ik dankbaar gebruik van een ipv6 tunnel. Deze tunnel gebruikte ik altijd voor 1 server (hiermee download ik via newszilla6.xs4all.nl met sabnzb). En dit werkt prima.
Echter wil ik meerdere computers voorzien van ipv6 dus heb ik de tunnel verwijderd en deze op de Airport Extreme geplaatst. Pingen & websites bezoeken met ipv6 adressen gaat prima alleen het downloaden van nieuwsgroepen lukt niet (zowel OSX als Windows, verschillende clients geprobeerd...). Verbinding lukt wel alleen bestanden downloaden gaat niet.
Deze link heb ik helemaal doorlopen, maar toch werkt het niet optimaal
Aanvullende informatie:
Routerfunctie op het modem staat uit.
Airport Extreme beschikt over een extern ipv4 adres
Tunnel op OSX 10.9 zelf werkt wel i.c.m. newszilla6.xs4all.nl
Pingen naar newszilla6.xs4all.nl met de tunnel op de Airport Extreme werkt ook.
[ Voor 21% gewijzigd door nanoChip op 04-03-2014 19:53 ]