Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pc ombouwen tot htpc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nog een pc liggen die ik niet meer gebruik. Ik zou deze graag willen ombouwen naar een HTPC. Ik wil eigenlijk alleen de htpc gebruiken om XBMC op te draaien.

Wie kan advies geven of mijn huidige componenten nog voldoen om te gebruiken als HTPC?
Welke kast kan ik het best gebruiken (stilte en grote videokaart)?
Hoe regel ik dat ik een afstandbediening kan gebruiken?

Dit is mijn huidige PC (draait op W7):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 202,01€ 202,01
1ASRock H67DE3€ 0,-€ 0,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX Pro 450W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,01

Alvast bedankt!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-11 21:15

silverball

De wagen voor moderne mensen

Een afstandsbediening kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt, je kan je XBMC met android verbinden of met ir een afstandsbediening koppelen. Verder heb je geen dikke videokaart nodig als je alleen maar 1080p wilt afspelen. Waarschijnlijk helemaal niet, en voldoet je huidige prima.

Verder als je toch alleen XBMC draait, raad ik je aan openelec op de ssd te installeren,

[ Voor 45% gewijzigd door silverball op 04-03-2014 18:47 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je snelle reactie.

Wanneer ik mijn videokaart niet nodig heb is het dan aan te raden om een mini atx board te kopen icm een kleine behuizing? Of gewoon een grote htpc behuizing kopen voor mijn huidige board?

Verwijderd

Eigen spullen inbouwen en klaar. Videokaart hoeft niet mee :). Wil je gaan gamen dan zou ik een andere behuizing kopen met meer fanpoorten.

Zonder: pricewatch: MS-Tech MC-380
Met: pricewatch: Cooltek G3 of pricewatch: Silverstone LC10B Zwart USB 3.0 Beide hebben genoeg fanpoorten.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

SSD, voeding, hardeschijf, dvd-brander en werkgeheugen zou ik meenemen.
Verkoop de CPU + koeler, videokaart en het moederbord en koop voor het geld wat je daarvoor ontvangt een leuke AMD APU + low profile koeler, mATX board en een leuke behuizing. Zeg een Silverstone ML04? pricewatch: Silverstone Milo ML04

Of verkoop alles en koop een leuke NUC / barebone:
http://tweakers.net/categ...sjfcyq_DoGl0fd4gC8g2_3Pcf

Keuze zat en allen ruim snel genoeg voor Full-HD en vaak ook wel 3D. Amper energieverbruik, geluidsarm en zo klein dat je hem achter op je tv / monitor kunt schroeven.

www.ping-win.nl

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een HTPC is niets anders dan een PC die aangesloten is op je receiver of tv, het enige wat je daadwerkelijk nodig hebt is een HDMI uitgang op je moederbord of op je videokaart die je zoals gezegd aansluit op je receiver of tv.

Jouw moederbord heeft een HDMI uitgang en je CPU heeft een GPU ingebouwd, al is die alweer wat ouder dus ik weet niet hoe die het doet wat betreft hardwarematige acceleratie van video-materiaal. Overigens is je CPU snel genoeg om software-acceleratie van 1080p aan te kunnen dus dat zou ook een optie zijn. De 6870 die je hebtis overigens overigens wel het beste van wat jij in je PC hebt qua hardware-acceleratie.

Wat betreft een afstandsbediening voor je HTPC: Ik heb zelf de logitech dinovo mini, wat eigenlijk gewoon een mini toetsenbordje + onhandige muis ineen is, maar wel prima werkt in mijn geval. Er zijn ook telefoon-apps te vinden voor XBMC die je ook als afstandsbediening kan gebruiken.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, koop nog even niets, afgezien van een HDMI-kabel. Sluit je PC aan op je receiver of je TV en ga ermee aan te slag. Probeer wat software uit en kijk hoe het werkt, dan kom je vanzelf erachter wat je niet fijn vind aan je huidige HTPC. Maakt hij teveel herrie of is hij te lomp naast je TV? Dán krijg je een beter idee van wat je wil en kan je geld gaan uitgeven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1