Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mooie! High-end laptop

Pagina: 1
Acties:

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40
Ik ben op zoek naar een mooie High-end laptop.

Ik zit hierbij te denken aan bijvoorbeeld de nieuwe Dell XPS 15 laptops, die met QHD scherm :9~
Wat ik ook een erg mooie vind is de macbook pro, maar daar zou ik dan voor mijn school windows op moeten draaien en dat vind ik zonde, dus dat wordt m sowieso niet.

Het belangrijkste vind ik dat hij er mooi, strak en dun uit ziet, en dat hij goede specs heeft (meerdere VM's met windows 8 kunnen draaien)
Ik moet de laptop elke dag mee naar school nemen, dus wil een dunne laptop, gewicht maakt dan weer niet uit.
Prijs maakt niet uit, zeg maar max 1800.
Scherm moet minimaal 1080P zijn, dit is handig als ik programmeer in visual studio.
Schermgrootte moet minimaal 15" zijn
Mijn vorige laptop was een Asus N-serie, die me erg goed beviel maar die ik toch te "plastic" vond.

Ik heb in de pricewatch gefilterd op al mijn eisen, maar ben hier niet veel wijzer van geworden, vooral omdat je niet kan sorteren op "strak design" :P wat dus prio #1 heeft.

Iemand een tip? :)

Extra: ABSOLUUT geen lenovo, aangezien ik geen onderdelen mag vervangen. Wil een SSD er zelf inzetten, als ik kies voor de optie incl. SSD ben ik al gauw 300 euro extra kwijt)

[ Voor 45% gewijzigd door Domih op 04-03-2014 18:48 ]

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Tazzios

..

Lees dit topic even door zodat mensen je een (beter) advies kunnen geven:
LAA beleid

• Domih
Tazzios schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:31:
Lees dit topic even door zodat mensen je een (beter) advies kunnen geven:
LAA beleid
Dankje, ik zal het een en ander even aanpassen!

Verwijderd

Dell XPS maar dan die met 1080p scherm? Niet alles programma's in Windows schalen namelijk goed bij hele hoge resoluties. Deze versie van de XPS 15 is nu iets goedkoper bij de Dell deals en komt met een krachtige i7 en 16GB geheugen. Hier op GoT vind je een topic met veel informatie over de aankoop van een Dell: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Ik zou gaan voor de somy vaio pro, een erg mooie laptop met touchscreen en high end specs. Daarnaast is hij erg licht en heeft een fijn toetsenboord. Aanrader!

Verwijderd

Als TS voldoende heeft aan een U-serie processor kan het wel een erg mooie optie zijn.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
RienkK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:18:
Ik zou gaan voor de somy vaio pro, een erg mooie laptop met touchscreen en high end specs. Daarnaast is hij erg licht en heeft een fijn toetsenboord. Aanrader!
Een high-end processor zit er echt niet in de Vaio Pro hoor. Er zit een i7 4500U in en dat is een prima cpu, maar niet high-end. :+ Als de TS genoeg heeft aan die cpu is de Vaio wel een prima keuze.

• Domih
Arthur-M. schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:32:
[...]

Een high-end processor zit er echt niet in de Vaio Pro hoor. Er zit een i7 4500U in en dat is een prima cpu, maar niet high-end. :+ Als de TS genoeg heeft aan die cpu is de Vaio wel een prima keuze.
Wat houdt die "u" dan in? Wil natuurlijk wel high-end, dus hij moet niet langzaam zijn

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Domih schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:39:
[...]

Wat houdt die "u" dan in? Wil natuurlijk wel high-end, dus hij moet niet langzaam zijn
De u staat voor "ultrabook" deze processoren zijn lager geklokt waardoor de minder energie verbruiken. Keerzijde is dat ze trager zijn dan de m processoren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Domih
Oke duidelijk, dank je!

ik zie alleen in de pricewatch geen 15" model staan, sorry dit is de grootte die het moet zijn. Groter niet, want past niet in mijn tas, kleiner ook niet want dat mag niet van school.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
MacBook pro retina natuurlijk. Als prijs niet uit maakt is dit natuurlijk de beste optie. Heb er zelf ook een.
Zet je er in Bootcamp windows naast, gaat aardig.

- goede accu
- licht en erg mobiel
- strak design
- krachtig
- mooiste scherm op de markt
- duur ;)

Verwijderd

De Sony is een 13" inch: http://www.sony.nl/buy/vaio-pro-11-13

Passmark scores als vergelijking:
4500U: 3917 (2 cores / 4 threads)
4702HQ: 7775 (4 cores / 8 threads)

• Domih
Dat lijkt inderdaad een flink verschil.. Dat sluit voor mij de "u" processoren uit :P

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Och och allemaal haat jegens de u processor :p. De haswel (u) processors zijn inderdaad lager geklockt 1,7 gHz. Alleen als je n i7 neemt dan kan je die overclocken naar 3,2 gHz. 99 % van de tijd gebruik je alleen een 1,7 gHz. Mocht je die 3,2 gHz nodig hebben dan zet je gwn even intel zijn turbo boost aan en voiláá snellere pc. Alleen de grapische kaart is inderdaad een bottleneck, echt hardcore gamen lukt je er niet op. Maar goed de svp valt dus af vanwege het te kleine scherm.

Andere leuke optie is de sony vaio flip, tablet en pc in een. Ook een haswell u processor, die ECHT goed genoeg is maar heeft naar mijn weten wel een betere grapische kaart.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Switchie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:42:
[...]

De u staat voor "ultrabook" deze processoren zijn lager geklokt waardoor de minder energie verbruiken. Keerzijde is dat ze trager zijn dan de m processoren.
Zover ik weet staat de 'U' voor 'ULV (ultra low voltage).
Ik zou trouwens geen Vaio Pro nemen als je de Asus te 'plastic vond'. De Vaio is letterlijk tot de bodem in te drukken met een klein beetje druk op het toetsenbord.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
Daan87423 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:19:
[...]

Zover ik weet staat de 'U' voor 'ULV (ultra low voltage).
Ik zou trouwens geen Vaio Pro nemen als je de Asus te 'plastic vond'. De Vaio is letterlijk tot de bodem in te drukken met een klein beetje druk op het toetsenbord.
vaio pro is zo gebouwd. Enige frixie is dus mogelijk zonder dat de behuizing gaat barsten of scheuren.

...

Pagina: 1