Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40
Ik werk bij een callcenter, een technische helpdesk en klantenservice van meerdere providers. De supervisors (hier genoemd "plus agents" kijken vaak op ons scherm mee zonder dit van te voren aan te kondigen om te controleren of wij op b.v. Facebook zitten.

Is dit toegestaan? Ik heb zelf al veel gezocht op google e.d. maar heb er niet echt een goed antwoord op gevonden.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Er is toch een huisregelement m.b.t. het internetgebruik? Meeste werkgevers hebben dit. Anders vraag je je baas (en niet zo'n opgeschoten meekijker) of er een regelement is.

Als je toestemming hebt om (wanneer het werk het toelaat) wel prive dingen te doen op het internet, dan mag zo'n persoon volgens mij niet zomaar meekijken (zou ik met mijn grote mond in ieder geval niet accepteren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Qwerty-273

Meukposter

Dit is toegestaan als je daarvoor getekend hebt. Vaak is dit of onderdeel van je contract, of onderdeel van een of ander addendum dat je ook hebt moeten tekenen bij het starten van je carriere. Zelfde geldt voor het "monitoren" van e-mail.
Maar, men zou natuurlijk wel gewoon makkelijk facebook kunnen blocken als dat zo'n grote overtreding in je dagelijkse werk is. Hoeft men ook niet stiekum mee te kijken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websites blocken is geen beginnen aan als je niet met whitelists gaat werken, wat weer niet kan als je wel internettoegang nodig hebt.
Meekijken moet volgens mij verder meegenomen worden in je contract, maar het is volgens mij wel redelijk standaard in die sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://ictarbeidsrecht.n...mers-hoe-ver-mag-je-gaan/

Overigens is het heel simpel om dit gewoon te blocken ipv knullige meekijk acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Domih schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:08:
Ik werk bij een callcenter, een technische helpdesk en klantenservice van meerdere providers. De supervisors (hier genoemd "plus agents" kijken vaak op ons scherm mee zonder dit van te voren aan te kondigen om te controleren of wij op b.v. Facebook zitten.

Is dit toegestaan? Ik heb zelf al veel gezocht op google e.d. maar heb er niet echt een goed antwoord op gevonden.
Gezien je bij een callcenter werkt ben ik er nagenoeg 100% zeker van dat je daarvoor hebt getekend bij je contract.
Of het staat in het intern arbeidsreglement.

Als je tijd zou hebben om te facebooken, dan mag je je nog gelukkig prijzen. Er zijn call centers waar het systeem zelf ervoor zorgt dat je nagenoeg constant werkt hebt (Komen er geen telefoontjes binnen mag je surveys gaan afnemen, Als het systeem inschat dat je bijna klaar bent met je telefoontje wordt de volgende "prooi" al opgebeld zodat als je de hoorn oplegt je direct daarna met de volgende klant kunt spreken, ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Qwerty-273 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:59:
Maar, men zou natuurlijk wel gewoon makkelijk facebook kunnen blocken als dat zo'n grote overtreding in je dagelijkse werk is. Hoeft men ook niet stiekum mee te kijken.
Dat is erg handig voor afdeling support via Facebook en Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:01:
Websites blocken is geen beginnen aan als je niet met whitelists gaat werken, wat weer niet kan als je wel internettoegang nodig hebt.
Meekijken moet volgens mij verder meegenomen worden in je contract, maar het is volgens mij wel redelijk standaard in die sector.
Dat is echt onzin. Het blocken van websites is zeer goed mogelijk met next-generation firewalling. Geen kunst aan en wordt al veel toegepast bij bedrijven.
Bijvoorbeeld de usecase het blocken van facebook games, maar niet facebook zelf, wat we bij ons bedrijf zelfs al doen.
Pagina: 1