Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Topic just to be sure :P

Momenteel staat bios versie 2.06 op mijn Acer S3.

De bios is ingesteld op Legacy BIOS.

Als ik hem op UEFI instel dan krijg ik no bootable device.

Ik wil graag de BIOS updaten naar de nieuwste 2.17 (verkregen via support -> serialnummer uiteraard).

BIOS - UEFI for Windows 8 (Not for Upgrades) staat erbij op de support page van Acer.
[SOP]
Windows flash: Please click "HB2V217.exe" to update bios.
Maakt het nu wat uit dat me BIOS op Legacy staat tijdens updaten? Geen zin om straks een niet startende laptop te hebben!

Wil de bios updaten omdat 1 van de usb-poorten af en toe hapert, nieuwste drivers heb ik al.

Verwijderd

Vraaag schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:19:
Maakt het nu wat uit dat me BIOS op Legacy staat tijdens updaten?
Nee.

Wel adviseer ik via de BIOS zelf of via DOS (Bootable USB) te flashen, ipv via een Windows programmatje dat halverwege het flash proces vastloopt.

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Nee.

Wel adviseer ik via de BIOS zelf of via DOS (Bootable USB) te flashen, ipv via een Windows programmatje dat halverwege het flash proces vastloopt.
Ze leveren alleen een .exe setup bestandje, geen DOS mogelijkheid helaas.

Verwijderd

Dan in de veilige modus van Windows, zodat virusscanners e.d. geen roet in het eten gooien.

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:27:
Dan in de veilige modus van Windows, zodat virusscanners e.d. geen roet in het eten gooien.
Zal ik doen, thanks!

edit:

Safe mode gestart, .exe gedraaid, cmdtje start, is 2 seconden zichtbaar en sluit weer, maar BIOS is niet geupdate, geeft ook niet een pause aan het einde van het cmd zodat ik kan zien of die een foutmelding geeft.. 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
@echo off

Set RomVer=v2.17

Set SysBIOS=
for /F "Skip=1 tokens=*" %%A in ('wmic BIOS get SmbiosBiosVersion') Do call :SetBIOS "%%A"

if "%RomVer%" GEQ "%SysBIOS%" goto Flash
goto End1

:SetBIOS
if not @"%SysBIOS%"==@"" goto :eof
set SysBIOS=%1
set SysBIOS=%SysBIOS:~1,-1%
goto :eof

:Flash
Echo Update BIOS to %RomVer% ...
HB2V217.exe

goto End

:End1
Start /MIN PopMsg "The version of %RomVer% is not newer than current system BIOS of %SysBIOS%" "Stop BIOS Flash"

goto End

[ Voor 62% gewijzigd door Vraaag op 04-03-2014 16:43 ]

Verwijderd

En wat als je die .exe aanroept via een DOS window?

Dus vanuit de veilige modus een command prompt starten en daarin die .exe aanroepen.

Lompe actie van Acer zeg, dat ze niet de nieuwe ROM als apart bestand beschikbaar stellen. Matige documentatie ook.

Even het ZIPje bekeken, kan niet achterhalen wat nou het ROM bestand is.

• Vraaag
  • Niet online
ROM zit wss in HB2V217.exe - zal morgen wel ff verder kieken
Pagina: 1