Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Alleen unieke records selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zit op dit moment met een probleempje waar ik niet zo snel uit kom.
Er is mij een Excel sheet aangeleverd met ~10,000 records.

Deze excel sheet heeft behoorlijk wat duplicaten.

Nu is aan mij de vraag gesteld om een sheet aan te leveren met alleen de records die maar 1 keer voorkomen.

Dus bv:

1
1
2
1
3

Dat zou dus een Excel sheet worden met alleen de records 2 en 3, aangezien dat de enigen zijn die maar 1 keer voorkomen.

Iemand een simpele formule om dit voor elkaar te krijgen? Ik ben namelijk geen ster met Excel en het enige wat ik vind is de standaard 'Remove duplicates' functie, die dus niet doet wat ik wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben stom, excuses. Topic kan verwijderd worden, ik ben er al uit! :-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou zeggen een pivot table.

maar geef jouw oplossing en voor de volgende met hetzelfde probleem die jou topic leest eens

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'Conditional formatting' gebruikt op dubbele waarden en de dubbele waarden een achtergrondkleurtje gegeven.

Vervolgens kan ik de lijst filteren op 'geen achtergrondkleur', waardoor alle dubbele waarden uit de lijst verdwijnen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als dat zo was, dan had je dat ook met dit soort stappen kunnen uitvoeren: http://office.microsoft.c...e-values-HP010073943.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Volgende keer een pivottable gebruiken met de header van de kolom die de waarde draagt in zowel je Row Labels als je Values, Values vervolgens als Count Of tonen en je hebt een lijst met de unieke waarde én hoe vaak ze voorkomen in de data. Dan pak je alleen de waarden waar de Count 1 is, stuk sneller.

Coding in the cold; <brrrrr />

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ga je topic overigens verplaatsen naar een subforum waar het beter op z'n plek valt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1