Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

iMac goed genoeg om te gamen

Pagina: 1
Acties:

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mensen,

Mijn moeder gaat een iMac halen met de volgende hardware:

3,4-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,8 GHz (processor)
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB (Intern geheugen)
7200-rpm seriële ATA schijf van 3 TB (Harde schijf van 3TB)
NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5 (videokaart)

Deze onderdelen lijken mij allemaal genoeg om goed te gamen, zelfs op 2560x1440, de monitor ondersteunt deze resolutie ook.

Als ik nu Windows op de iMac zet(dit is mogelijk).
kan ik deze dan gebruiken als game pc?

Want ik wilde zelf al een game pc kopen, maar als deze iMac goed genoeg is om te gamen, dan kan ik me die kosten natuurlijk besparen.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:46
Het kan wel. Zal best goed werken ook. Maar het is (in mijn ogen) handiger als je een eigen pc hebt.

[ Voor 79% gewijzigd door Jochemd13 op 04-03-2014 16:23 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59
Ja hoor werkt prima :), Gebruik zelf ook mijn iMac om altijd mee te gamen.

Enig tip : een andere mouse de magice mouse is echt niet om mee te gamen.

• N.Uckerman
Nee ik koop een keyboard en een toetsenbord van logitech erbij:)

• N.Uckerman
Maar aangezien de iMac niet bepaald upgradebaar is, dus de specs van nu moeten komende jaren nog goed mee gaan, maar zijn deze specs dan goed genoeg voor de komende 5/6jaar te gamen?

Gaat die Geforce 780 nog 5 jaar mee?

[ Voor 9% gewijzigd door N.Uckerman op 04-03-2014 16:42 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59
N.Uckerman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:41:
Maar aangezien de iMac niet bepaald upgradebaar is, dus de specs van nu moeten komende jaren nog goed mee gaan, maar zijn deze specs dan goed genoeg voor de komende 5/6jaar te gamen?

Gaat die Geforce 780 nog 5 jaar mee?
Ik zeg ook niet je een logitech keyboard of iets moet kopen, alleen dat een mouse met 1 button zwaar waardeloos is als je games wil spelen.

Dat ligt aan je eisen, ik gebruik zelf de iMac uit 2011 en we zitten nu in 2014 en de games die ik speel gaan allemaal prima. ( en die is wel upgradebaar uit 2011 )

Sc2 / WoW / D3 / Simcity / Crusader kings / Company of Heroes / BF4 / Day-z etc.
En ik verwacht die zelfde games over een paar jaar nog prima te spelen zijn en ik heb een waardeloze 6670 om het maar zo te zeggen.

En losse game PC is altijd makkelijker te upgraden, en waarschijnlijk veel meer bang voor buck als je alleen er mee wilt gamen.
Een iMac is niets anders dan een notebook achter een scherm, dus je zit ook met grafische kaarten die voor notebooks zijn.
Een losse kaart van het zelfde kaliber is dus altijd goedkoper en sneller en natuurlijk makkelijker te vervangen.

De andere kant van de coin, je krijgt er een geweldig alles in 1 machine voor, maar de vraag is vind je dat het waard ?.
Pagina: 1