• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 11:47
In een periode toen ik het erg druk had, kreeg mijn vader last van allerlei problemen met de computer die ik voor m in mekaar gezet had. Omdat ik op dat moment het dus erg druk had, heeft ie de computer naar de speciaalzaak hier om de hoek gebracht.

Die zijn tot de conclusie gekomen dat het moederbord defect was. Ze hebben 'm eruit gehaald zodat wij 'm konden opsturen voor garantie. Echter toen ze het cpu-afdekkingsplaatje erop probeerden te drukken, hebben ze de pinnetjes verbogen. Achteraf bleek dat ze dachten dat het plaatje onder het metalen bevestigingsdingetje van de cpu moest, wat natuurlijk niet zo is.

Uiteindelijk bleek het hele moederbord nooit defect te zijn geweest, het was simpelweg een defect geheugenstripje.

Kan ik hier nog wat mee? Me vader heeft een 4570 en ik een 4670K, allebei cpu's die substantieel meer kosten dan dit moederbord zelf, en ik ben een beetje huiverig om ze te gebruiken als testkonijnen. Het gaat om een ASUS H87M-E.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2s0iadv.jpg Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nx9usm.jpg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ehm, ik kan het fout hebben, maar, als de computerzaak je mobo dusdanig verneukt heeft, gezien je dit mobo wss wel kan wegflikkeren gezien de schade, moeten ze jou dan niet gewoon schadeloos stellen? Ook wel bekend als: een nieuw mobo geven?

Beetje hetzelfde als dat ik mijn auto naar de garage breng, en ik krijg hem terug met krassen, een flinke deuk en een losse zijspiegel omdat iemand hem per ongeluk tegen de muur gezet heeft....

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je heel veel geduld hebt kun je de pinnetjes nog terugbuigen en hopen dat er niets afbreekt. De kans dat dat goed gaat is echter bijzonder klein. Dit is wel een van de meest mishandelde sockets die ik heb gezien. Ik zou 'm tegen de muur hangen en er verder niets meer mee doen, daar gaat echt teveel moeite inzitten.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Als de pinnen niet gebroken zijn zou je ze theoretisch terug kunnen buigen en vervolgens weer het mobo kunnen gebruiken. Maar zoald VasZaitsev zegt: Geen recht op een nieuwe?

Overigens is het geknoei met de pasta ook erg amateuristisch. Als ze op componenten hebben gemorst kan dit ook nog weleens problemen oplevert.
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:50:
Ik zou 'm tegen de muur hangen en er verder niets meer mee doen, daar gaat echt teveel moeite inzitten.
Of plaatsen in de V&A. Ook aan kapot spul is soms nog wel wat te verdienen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door ChojinZ op 04-03-2014 14:55 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb dit ook eerder gehad(door mijn eigen fout). Ik heb ze met een plastic tandenstokje weer rechtop gezet en mijn probleem was ook opgelost. Als je steady hands hebt zou ik zeld doen met een vergrootglas erbij.
succes

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
die pinnetjes zijn vermoedelijk wel recht te buigen. ook worden niet alle pins van een socket gebruikt!. alleen moet sluiting voorkomen als de pin niet nodig is. als het alleen koelpasta is op het pcb dan kun je het met alcohol eraf krijgen. des al niet te min is de schade gemaakt door een prut bedrijf om de hoek. ik vind dan ook dat ze jou een nieuw vergelijkbaar mobo zouden moeten bieden.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als ik kijk hoe sommige pinnen echt helemaal platgedrukt zijn, helemaal boven in lijkt dat zo te zijn, de kans is dan erg groot dat je pinnen gaat breken, en als je geluk hebt is dat een onbelangrijke, maar tussen de 1150 pinnen zitten er maar een paar tussen die niet belangrijk zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ChojinZ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:52:

Of plaatsen in de V&A. Ook aan kapot spul is soms nog wel wat te verdienen. :)
Aan mensen zoals mij die ze tegen hun muur hangen :+

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb ook 1x per ongeluk de cpu boven de socket laten vallen waardoor er een pinnetje of 8 krom waren.
Na een uur "prusten met een tandenstoker" zat alles weer recht en werkte alles weer gelukkig.

Ben zelf bedrijfsleider geweest in een plaatselijk ICT zaakje een dorp verder, dit moet gewoon gedekt zijn (zo niet, dan is dat hun schuld. Jij hoort een nieuw mobo te krijgen).
Wel is er de kans dat ze het oude mobo zelf willen hebben ipv dat je deze aan de muur kan hangen

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:57:
[...]

Aan mensen zoals mij die ze tegen hun muur hangen :+
:Y

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

volgens mij dachten die flippo's precies wat er in TERW_DAN's ondertitel staat: met een hamer past alles!

Hup! Naar die beunhazen tent ermee en min of meer eisen dat je een nieuwe krijgt.

• Timba-
Mja, ik had een zon beetje precies dezelfde gedachtegang als de meeste mensen hier. Ze hebben niet eens het probleem gevonden, en gewoon dat moederbord gemold. Zo heb ik dat ook tegen me vader gezegd.

Maarja goed uiteindelijk is het zijn moederbord. Hij kent die mensen ook een beetje ofzo, hij heeft ze wel laten merken dat ie hier niet zo blij mee is, en hij komt er gewoon nooit meer. Daarmee is het voor hem af, en dus voor mij ook.

Ze hebben ook aanvankelijk niks gerekend aan arbeidsloon (ze zeggen 3 uur naar het defect gezocht te hebben). Dus het was sowieso een beetje een "vriendendienst" achtig gebeuren volgens mij, wat het allemaal wat lastiger maakt.

In ieder geval! Ik denk inderdaad dat ik 'm gewoon op V&A zet, aangezien ik er verder toch niet zoveel mee kan. We hebben immers al een nieuw moederbord gekocht en erin gezet. Bieders? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Timba- op 04-03-2014 15:18 ]

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 15:00
Timba, mijn vraag is:

Welke speciaalzaak hebben we het over?
Wanneer is dit gebeurd?
Heb je de onderdelen ook gekocht bij de speciaalzaak waar je het over hebt?
Heb je het systeem uit elkaar gehaald toen je het wegbracht?
Hoe heb je de onderdelen vervoerd?

Het helpt mensen hier te weten welk bedrijf het betrefd en wat de situatie is, zo zijn wij gewaarschuwd voor dergelijke zaken.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Als dit bij mij was voorgevallen bij een ICT boer, dan had ik geeist voor een nieuw moederbord. Hun hebben het "gesloopt", dus moeten hun ervoor zorgen dat er een nieuwe komt.
Dat hun de loon niet rekenen is dan nog wel coulant van dit bedrijf.

Waar is deze "speciaalzaak"? Dan weet ik in de toekomst dat ik daar nooit iets koop.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Timba- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:15:
Mja, ik had een zon beetje precies dezelfde gedachtegang als de meeste mensen hier. Ze hebben niet eens het probleem gevonden, en gewoon dat moederbord gemold. Zo heb ik dat ook tegen me vader gezegd.

Maarja goed uiteindelijk is het zijn moederbord. Hij kent die mensen ook een beetje ofzo, hij heeft ze wel laten merken dat ie hier niet zo blij mee is, en hij komt er gewoon nooit meer. Daarmee is het voor hem af, en dus voor mij ook.

Ze hebben ook aanvankelijk niks gerekend aan arbeidsloon (ze zeggen 3 uur naar het defect gezocht te hebben). Dus het was sowieso een beetje een "vriendendienst" achtig gebeuren volgens mij, wat het allemaal wat lastiger maakt.

In ieder geval! Ik denk inderdaad dat ik 'm gewoon op V&A zet, aangezien ik er verder toch niet zoveel mee kan. We hebben immers al een nieuw moederbord gekocht en erin gezet. Bieders? :+
Het feit dat het een vriendendienst is doet er niks aan dat zun het moederbord hebben gesloopt. Zij mogen het gaan fiksen, of een nieuw bordje voor jouw kopen. Vriendendienst of niet. Gewoon weggaan en er nooit meer komen is toch geen oplossing voor een kapot moederbord :?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zoeker naar een defect duurt geen 3 uur. Laten we daar even mee beginnen.

Het RAM is zo'n beetje de eerste test die je uitvoert.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 09:11
Ik geef er 20 euro voor inclusief verzenden, het proberen waard om de pinnetjes recht te maken.

• Timba-
Mja goed jongens.. Ik ga me vader niet vertellen wat hij moet doen. Verder heb ik het er even met hem over gehad en hij wilt ook niet dat ik de naam van het zaakje zeg.. :/ Ik snap dat jullie graag willen weten waar je niet moet wezen, maar ik denk niet dat mensen van hier zo snel bij dit zaakje terecht zouden komen.

Het is namelijk een "repairshop", ik heb ze even gegoogled en het is aanvankelijk iemand die mensen met apple's (dus ook telefoons en ipods enzo) helpt met problemen, upgraden, en whatever. Hij heeft er iemand bij die ongeveer hetzelfde doet voor mensen met normale computers. Het is geen zaak waar je onderdelen online kunt bestellen, volgens mij hebben ze niet eens echt onderdelen die ze op voorraad hebben.

En ja zoeken naar een defect duurt geen 3 uur, en ik ben me ervan bewust dat de geheugenstripjes het eerste zijn wat je moet testen. Hij zegt ook dat ie dat gedaan heeft maar er dus geen fouten in vond. Het is gewoon erg jammer dat ik het druk had en er niet zelf voor ben gaan zitten, dan hadden we dit hele gezeur nooit gehad. :/

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 09:11
Timba- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:41:
Mja goed jongens.. Ik ga me vader niet vertellen wat hij moet doen. Verder heb ik het er even met hem over gehad en hij wilt ook niet dat ik de naam van het zaakje zeg.. :/ Ik snap dat jullie graag willen weten waar je niet moet wezen, maar ik denk niet dat mensen van hier zo snel bij dit zaakje terecht zouden komen.

Het is namelijk een "repairshop", ik heb ze even gegoogled en het is aanvankelijk iemand die mensen met apple's (dus ook telefoons en ipods enzo) helpt met problemen, upgraden, en whatever. Hij heeft er iemand bij die ongeveer hetzelfde doet voor mensen met normale computers. Het is geen zaak waar je onderdelen online kunt bestellen, volgens mij hebben ze niet eens echt onderdelen die ze op voorraad hebben.

En ja zoeken naar een defect duurt geen 3 uur, en ik ben me ervan bewust dat de geheugenstripjes het eerste zijn wat je moet testen. Hij zegt ook dat ie dat gedaan heeft maar er dus geen fouten in vond. Het is gewoon erg jammer dat ik het druk had en er niet zelf voor ben gaan zitten, dan hadden we dit hele gezeur nooit gehad. :/
Verkoop je het moederbord nog?

• Timba-
PM :)
Pagina: 1