Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het is altijd wat dodgy om een gemeenschap binnen te komen met een verzoek, maar ik zit in de penarie.

Mijn Dell XPS17 l702x is bricked. De bios chip zit inmiddels op een extern bord, maar om hardwarematig te flashen heb ik een dump nodig en die heb ik - ja, stupide - niet gemaakt voor ik begon te rommelen met de bios.

Heeft een iemand een l702x of een bios dump van de A11, A19 of capitan Kasar tot zijn beschikking? Ik ben bereid tot een financiële compensatie voor de moeite.

Groeten,
rmn

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Waarom niet die van de officiele Dell site?
http://www.dell.com/suppo...s/en/19/Product/xps-l702x

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Om dat dat geen SPI Flash dump is.

TS: je hebt een Phoenix SecureCore Tiano UEFI BIOS. Dat betekent bijna automatisch dat je een Phoenix Crisis Recovery kan doen, en waarschijnlijk ook nog wel via een USB stick i.p.v. een USB Floppy drive constructie.

Hoe hard heb je je BIOS gebricked? vol met ff'jes geschreven of 00'en? Of slechts je Boot block en Main block overschreven met iets wat niet werkt. Want in dat laatste geval werkt crisis recovery nog gewoon.

Dit soort dingen zijn volgens mij meer iets voor MDL of misschien zelfs bios-mods.com. MDL heeft over het algemeen een iets snellere reactie op posts ;)

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:41:
[...]

TS: je hebt een Phoenix SecureCore Tiano UEFI BIOS. Dat betekent bijna automatisch dat je een Phoenix Crisis Recovery kan doen, en waarschijnlijk ook nog wel via een USB stick i.p.v. een USB Floppy drive constructie.

Hoe hard heb je je BIOS gebricked? vol met ff'jes geschreven of 00'en? Of slechts je Boot block en Main block overschreven met iets wat niet werkt. Want in dat laatste geval werkt crisis recovery nog gewoon.
Crisis recov heb ik veelvuldig geprobeerd, maar werkt niet. Ik heb vermoedelijk Boot block overschreven. Bios op zich werkt prima, maar de bootpriority list is leeg. Kan alleen nog pxeboot doen. Heb geprobeerd windows via pxe te booten, maar dat levert bsod op.
Dit soort dingen zijn volgens mij meer iets voor MDL of misschien zelfs bios-mods.com. MDL heeft over het algemeen een iets snellere reactie op posts ;)
Ik ben aan het rondvragen op het web. :) De laptop is nu bij een hardware reparatie shop, maar ook zij kunnen niets zonder de SPI dump.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik denk dat je boot block het prima doet, want anders doet je main het ook niet ;)
Wat is je recovery filename? Of heeft Dell iets getweakt waardoor je die niet kan achterhalen.

Je hebt waarschijnlijk modules die pas na POST komen gesloopt, dus crisis, boot block en main block doen het nog prima, zelfs je PXE OpROM doet het. Dus de ROMs daarna (de ROM modules) hebben een probleem. Gelukkig heb je die niet nodig om te flashen.

[ Voor 41% gewijzigd door johnkeates op 04-03-2014 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Nou, zo veel weet ik er dus van. :)

Sorry. Ik begrijp niet wat je bedoelt met recovery filename?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je het bios.cap bestand dat in de root moet staan van een USB voor een crisis boot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SPI dump gevonden.

Indien iemand er ooit een nodig heeft, stuur even een PM.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 15:48 . Reden: foutje. ]

Pagina: 1