Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP Elitebook 6930P snelheid problemen

Pagina: 1
Acties:

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Hallo Tweakers,

Zelf repareer ik nogal wat laptops thuis, maar heb hier een geval waar ik niet uitkom, als ik de laptop aansluit op de stroomadapter klokt deze zichzelf terug naar 133mhz en komt daar blijft hij dan bij. Gewoon op de batterij werken is geen enkel probleem dan loopt de laptop op topsnelheid.

Een andere lader geprobeerd maar haalt niets uit, ook Windows opnieuw installeren hielp niet, ging allemaal erg traag op 133mhz. Toen ik de stekker uit de laptop haalde tijdens de installatie ging het ineens stukken sneller.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? ik denk dat het aan de DC Jack ligt die kortsluiting maakt? Ik heb gezocht naar meer mensen met deze problemen, maar kan niets vinden wat een oplossing geeft.

Alle hulp is welkom! :)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
1] Wat doet de laptop als je deze probeert aan te zetten zonder accu maar met alleen de lader?

2] heb je eventueel een docking-station waar je de laptop in kunt zetten? Dan krijgt deze de stroom via andere contactpunten dan de dc jack.

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 04-03-2014 13:56 ]

• vandermeerc
Bedankt voor je reactie, laptop gaat gewoon aan zonder lader maar is dan locked op 133mhz. Een docking station heb ik helaas niet voor deze laptop maar zo zou ik inderdaad wel kunnen testen of hij dan wel goed blijft. Toevallig een liggen? ;)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
Toevallig wel ja.
Ik heb inderdaad 2x een HSTNN-IX01 dockingstation liggen, allebei in gebruik, maar ik wil je best tijdelijk een dockingstation opsturen

• vandermeerc
Hmm bedankt voor het aanbod, maar dat kost dan wel weer 2x 6,75 en de laptop is niet van mijzelf. Misschien dat het beter is dat ik even langs een computerwinkel ga, dat deze hem misschien even kunnen testen.