Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Samsung UE32F6100 - te Ja of te Nee?

Pagina: 1
Acties:

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo allen,

Deze tv, de Samsung UE32F6100 beschikt over een goed aantal specs en als ik dat zo zie, vind ik de prijs opmerkelijk: 348 euro. Op Amazon lees ik echter dingen over ''slecht te zien in een kamer met (veel) licht'' en ''clouding''.

Het enige wat ik aan de specs an sich minder vind: de ''magere'' 2 HDMI ingangen. Maar ik heb een receiver, dus dit is niet een ramp.

Mijn vraag aan jullie: is er ervaring met deze TV en zouden jullie deze aanraden? Degene waar ik hiernaast naar kijk, is de UE32F6400.

Bedankt!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:45

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat zijn je wensen? Smart TV en/of 3D? Waar ga je de TV neerzetten. Slaapkamer of woonkamer?

• DENOOW1234
Ik kijk met het idee: zo recent mogelijk en niet al te duur. Zodat ik weer een tijdje mee kan, dus ik ging er vanuit dat 3D erbij ook wel handig is / leuk, maar het is niet een pre.

Gebruik hem in de slaapkamer of toekomstig appartement.

Als er nog een tv is die geen 3D heeft, maar toch erg recent is qua specs, ben ik daar ook wel in geïnteresseerd.

Smart Tv is ook geen pre, maar dat zit tegenwoordig op heel veel (dacht ik).

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Voor 3D & SmartTV: Dan zou ik gewoon voor de F6400 gaan zit je meteen goed voor nu en in de toekomst. Krijg je veel meer waar voor je geld. Ook een voordeel is dat de TV ingebouwde wifi heeft. Komt ook goed uit de bus bij de vele reviews. Alleen lees ik zo nu en dan dat het SmartTV gedeelte te langzaam zou zijn. Maar al die reviews waren gebaseerd op oude firmware. Ik denk dat Samsung het in de tussentijd wel opgelapt heeft. Misschien kun je dit testen in de winkel? Of misschien heeft iemand hier meer ervaringen?

Die F6100 is gewoon een budget 3D TV.

Geen 3D & SmartTV: De Samsung F5000 is dan een optie. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit een prima TV is voor op de slaapkamer.

-Mooie platte voet
-Goede zwart waardes
-Van reflecties is ook nauwlijks sprake
-1cm dunne bezel
-1x USB
-2x HDMI

• DENOOW1234
Klinkt goed! Mooi duidelijk neergezet.

Ben zelf nog niet helemaal van het 3D, wat ik zelf gewoon het belangrijkst vind is de scherpte. Heb nu een Samsung (Full HD) van wat jaartjes terug en merk dat de tegenwoordige tv's veel scherper zijn en volgens mij doet de F5000 dit ook wel. Weet ook niet hoever 3D het nog gaat schoppen? Ik verwacht een verbeterde techniek binnen de komende jaren. Comments?

2 HDMI is wel risky, mocht ik toch nog wat marge willen hebben. Dus dat is dan weer een nadeeltje.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De F5500 (grotere broertje van de F5000) heeft gewoon het zelfde paneel, alleen heeft ie een kruisvoet en SmartTV opties en meer ingangen (3x HDMI bijvoorbeeld).

Meer specs:

http://www.bol.com/nl/p/s...mart-tv/9200000011365013/

3D was een gimmick en het dikste is er nu ook wel weer van af. Nu zijn gebogen TV's het nieuwe ding. :')
De volgende techniek wordt gewoon OLED dat duurt nog eventjes prijstechnisch.

• DENOOW1234
Ja ik had al zo'n idee inderdaad. En je hebt ook nog de F5300 zie ik. Dit is met een paar meer ingangen en wat extra mogelijkheden (meer marge).

Wil het nou zeggen dat de hele 6 serie van Samsung 3D is? En verandert er nog iets in scherpte tussen de 5 en 6 serie?

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja, vanaf de 6 serie is alles 3D. Tegenwoordig ontloopt de scherpte niet/nauwelijks van elkaar. De 6 serie is (bijna) net zo scherp als de F7000/8000 serie. Daar valt allang geen winst meer te behalen.

En zeker op een '32 inch formaat zul dit echt niet merken hoor.

• DENOOW1234
Splinter Cell schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:13:
Ja, vanaf de 6 serie is alles 3D. Tegenwoordig ontloopt de scherpte niet/nauwelijks van elkaar. De 6 serie is (bijna) net zo scherp als de F7000/8000 serie. Daar valt allang geen winst meer te behalen.

En zeker op een '32 inch formaat zul dit echt niet merken hoor.
Check! Wat mij soms opvalt als ik in de Mediamarkt loop, is dat ik veel verschil zie in hoe scherp een beeld kan overkomen (en dan heb ik het nog niet over de 4K televisies). Sommige ambilight tv's komen bijvoorbeeld soms heel scherp over etc. Waar onderscheiden deze zich van?

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

DENOOW1234 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Check! Wat mij soms opvalt als ik in de Mediamarkt loop, is dat ik veel verschil zie in hoe scherp een beeld kan overkomen (en dan heb ik het nog niet over de 4K televisies). Sommige ambilight tv's komen bijvoorbeeld soms heel scherp over etc. Waar onderscheiden deze zich van?
De TV's in de Media Markt en alle winkels bij elkaar, staan allemaal verkeerd afgesteld. Vaak staan ze op "winkel mode". Scherpte opties (onnatuurlijk scherp wordt het dan), kleuren etc staat dan vaak op zijn hoogste stand. Ook de filmpjes die afgespeeld worden, zijn ook vaak van hele slechte kwaliteit.

Zelfs een 4K TV wordt gewoon verkracht op deze manier. 8)7

Je kunt nog beter naar een speciaalzaak gaan daar kun je vaak met de afstandbediening spelen.

• DENOOW1234
Ah! Ja ik had al eerder gehoord dat winkelmodellen niet echt representatief zijn. Ze ''lokken'' je echt naar de nieuwere modellen.

Wat ik wel apart vind, waarom de 32 inch variant van de F5000 wel super aangeraden wordt, maar de 40 inch versie niet (niet bij de test sites etc). Beeldkwaliteit zou gelijk moeten zijn, toch?

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja, is allemaal het zelfde. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

LCD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1