World Of Warcraft Vsync stottering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 20:51
Hallo medetweakers,

ik heb een probleem met world of warcaft, als ik vsync aanheb krijg ik verschrikkelijke stotteringen in het spel, een soort lag. vooral in instances en dergelijke is het heel erg. Zonder vsync spelen is ook geen optie want dan ervaar ik verschrikkelijke screentearing.

SPECS:

GTX 765M

INTEL I7 4700MQ

8GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens eerst drivers te updaten, dan triple buffering (settings->advanced) aan en uit te zetten.
Wanneer beide niet helpen, vsync uitzetten, (wanneer het spel uit is) naar je WoW map, de WTF of Config map in, daar config.wtf openen met notepad, zoeken naar iets wat lijkt op fpsmax of maxfps o.i.d., dan die waarde aanpassen aan je beeldschermfrequentie (60 meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor Harde schijf heb je erin zitten?

Ik ga uit van de 765m dat het een laptop is..

Ik heb namelijk op mijn laptop een 1TB HDD.. Je denkt dat is veel opslag, dat is het ook maar er zit een 8MB Cache in.. dit houd in dat de files maar 8mb ruimte hebben om iets uit de HDD te halen en te verzenden naar je game.. Ik ben daarom zelf nu ook op zoek naar een SSD of een HDD met 32 MB cache.. Ik raad minimaal 32 MB aan voor gamen.

Zoek je laptop/PC op, op internet en kijk hoeveel Cache je Harde schijf heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justurion
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:26:
Probeer eens eerst drivers te updaten, dan triple buffering (settings->advanced) aan en uit te zetten.
Wanneer beide niet helpen, vsync uitzetten, (wanneer het spel uit is) naar je WoW map, de WTF of Config map in, daar config.wtf openen met notepad, zoeken naar iets wat lijkt op fpsmax of maxfps o.i.d., dan die waarde aanpassen aan je beeldschermfrequentie (60 meestal).
Hallo, bedankt voor de hulp:) Maar dit heb ik helaas allemaal al geprobeerd zonder succes:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justurion
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:29:
Wat voor Harde schijf heb je erin zitten?

Ik ga uit van de 765m dat het een laptop is..

Ik heb namelijk op mijn laptop een 1TB HDD.. Je denkt dat is veel opslag, dat is het ook maar er zit een 8MB Cache in.. dit houd in dat de files maar 8mb ruimte hebben om iets uit de HDD te halen en te verzenden naar je game.. Ik ben daarom zelf nu ook op zoek naar een SSD of een HDD met 32 MB cache.. Ik raad minimaal 32 MB aan voor gamen.

Zoek je laptop/PC op, op internet en kijk hoeveel Cache je Harde schijf heeft..
Het gaat inderdaad om een laptop, met een Western Digital HD van 750GB

http://www.wdc.com/global...s/?driveID=905&language=1
het betreft deze HD, is ''buffer'' de cache waar je het over hebt? Want de buffer is namelijk 16

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Heb je dit probleem alleen in Warcraft of ook bij andere games?

Als het zich alleen tot Warcraft beperkt, probeer het spel eens zonder add-ons te draaien, mits je add-ons gebruikt natuurlijk.
Als je out-of-date add-ons hebt kan dat in sommige gevallen ook een behoorlijke impact hebben, zoals lag, disconnects, crashes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justurion schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:29:
[...]

Het gaat inderdaad om een laptop, met een Western Digital HD van 750GB

http://www.wdc.com/global...s/?driveID=905&language=1
het betreft deze HD, is ''buffer'' de cache waar je het over hebt? Want de buffer is namelijk 16

Mvg
hmm 16mb zou genoeg moeten zijn.. Misschien op een lagere resolutie spelen? en de settings aan passen? Vsync uit? Vsync heeft bij mij nooit een voordeel geleverd aan gamen.. toen ik het uit zette in All Point Bulletin kreeg ik 20 FPS meer :P

en die screen tearing.. Misschien re-install? Proberen waard als je er echt niet meer uitkomt..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justurion
Shrake schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:08:
Heb je dit probleem alleen in Warcraft of ook bij andere games?

Als het zich alleen tot Warcraft beperkt, probeer het spel eens zonder add-ons te draaien, mits je add-ons gebruikt natuurlijk.
Als je out-of-date add-ons hebt kan dat in sommige gevallen ook een behoorlijke impact hebben, zoals lag, disconnects, crashes, etc.
Heb ik helaas allemaal al geprobeerd, zonder enig efect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justurion
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:42:
[...]

hmm 16mb zou genoeg moeten zijn.. Misschien op een lagere resolutie spelen? en de settings aan passen? Vsync uit? Vsync heeft bij mij nooit een voordeel geleverd aan gamen.. toen ik het uit zette in All Point Bulletin kreeg ik 20 FPS meer :P

en die screen tearing.. Misschien re-install? Proberen waard als je er echt niet meer uitkomt..
Lagere resolutie heeft hetzelfde effect, reinstsall heb ik ook al gedaan, ik denk dat ik dan maar zonder vsync moet spelen:( maar daar gaat wow minder soepel van lopen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik er ook van uit dat Vsync het is zoals je het beschrijft.. voor de screen tearing zou je even moeten kijken voor video kaart updates of downgrades (kan soms ook helpen)

Verder zou ik het zelf niet echt weten, ik speel zelf geen wow en heb er ook geen ervaring mee.

Uiterste: Clean install windows 8.1 en opnieuw proberen..

Sorry dat ik je niet zover kan helpen. Google het anders even(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Heb je ALLE drivers bijgewerkt?
Video, sound, CHIPSET, etc.

Probeer je videodrivers en optimalisatie instellingen eens vide Nvidia Geforce Experience te doen.
Deze download automatisch de laatste drivers en geeft ook aan wat de optimale instellingen zijn voor games om te spelen.

zie http://www.geforce.co.uk/geforce-experience

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1