Mijn PC is inmiddels ruim 3 jaar oud en afgelopen week heeft mijn grafische kaart de geest gegeven. De Radeon 5970HD naar wat ik heb vernomen van een verkoper bij mijn lokale PC winkel heeft altijd te kampen gehad met problemen en dat heb ik in die drie jaren dat ik hem had dan ook gemerkt. Aan het eind van de run duurde het tot bijna een uur voordat ik überhaupt beeld kreeg en dat is natuurlijk onacceptabel. Mijn eerste oplossing was het aanschaffen van een nieuwe kaart. Oude drivers van de PC af, nieuwe kaart erin en het zou wel weer werken leek me. Maar mooi niet dus. Mijn huidige moederbord ondersteunt PCI-E 2.0, terwijl de kaart die ik kocht voor PCI-E 3.0 was. Dit deed mij denken om in plaats van enkel een nieuwe grafische kaart aan te schaffen meteen een upgrade aan te schaffen (moederbord, CPU, RAM en GPU) om zodoende weer minstens een jaar (mogelijk meer) vooruit te kunnen.
Ik ben zelf totaal geen hardware techneut. Ik houd niet bij wat er nieuw op de markt komt, noch welke hardware goed met elkaar samenwerkt. De zoektocht voor mij is dan ook één geworden van complete upgrade kits die worden aangeboden op de diverse webshops. Maar misschien snijd ik me daarmee wel te veel in de vingers en zijn er betere oplossingen. Daarom zou ik mijn vraag voor advies hier graag neerleggen.
Hoewel ik geen krachtige videokaart voor mijn werk nodig heb wil ik wel regelmatig een game starten en deze wil ik dan ook graag met de hoogst mogelijke settings kunnen draaien. Zo speel ik bijvoorbeeld graag Rome 2: Total War en Battlefield 4. Een kaart die dat aan kan kan ook makkelijk mijn benodigdheden voor mijn werk aan.
Mijn oude systeem ziet er als volgt uit:
Thermaltake Tt Element V VL20001W2Z ATX
GigaByte X58A-UD7 X58 FRG SA
Int Core i7-920 2666 1366 BOX
Sapphire Radeon 5970HD
D3 8GB 2133-999 BlDrag K4 GEI
WD 300 GB SAT2 WD3000HLFS
Samsung 1 TB SAT2 HD103SJ
CoolerMaster Silent Pro M 850W ATX2
Plextor 24X DL RW SA PX-880SA BlR
Hierbij ga ik er van uit dat vele onderdelen te hergebruiken zijn en dat een vervanging van het moederbord, CPU, RAM en GPU voldoende zijn voor enige tijd. Ik heb een voorkeur voor Intel processoren, maar qua merk voor moederbord of GPU maakt het voor mij niet. Ik wil rond de 700 euro uittrekken voor deze upgrade.
Zeer benieuwd naar waar jullie meekomen, ik laat me graag adviseren. Alvast bedankt!
Ik ben zelf totaal geen hardware techneut. Ik houd niet bij wat er nieuw op de markt komt, noch welke hardware goed met elkaar samenwerkt. De zoektocht voor mij is dan ook één geworden van complete upgrade kits die worden aangeboden op de diverse webshops. Maar misschien snijd ik me daarmee wel te veel in de vingers en zijn er betere oplossingen. Daarom zou ik mijn vraag voor advies hier graag neerleggen.
Hoewel ik geen krachtige videokaart voor mijn werk nodig heb wil ik wel regelmatig een game starten en deze wil ik dan ook graag met de hoogst mogelijke settings kunnen draaien. Zo speel ik bijvoorbeeld graag Rome 2: Total War en Battlefield 4. Een kaart die dat aan kan kan ook makkelijk mijn benodigdheden voor mijn werk aan.
Mijn oude systeem ziet er als volgt uit:
Thermaltake Tt Element V VL20001W2Z ATX
GigaByte X58A-UD7 X58 FRG SA
Int Core i7-920 2666 1366 BOX
Sapphire Radeon 5970HD
D3 8GB 2133-999 BlDrag K4 GEI
WD 300 GB SAT2 WD3000HLFS
Samsung 1 TB SAT2 HD103SJ
CoolerMaster Silent Pro M 850W ATX2
Plextor 24X DL RW SA PX-880SA BlR
Hierbij ga ik er van uit dat vele onderdelen te hergebruiken zijn en dat een vervanging van het moederbord, CPU, RAM en GPU voldoende zijn voor enige tijd. Ik heb een voorkeur voor Intel processoren, maar qua merk voor moederbord of GPU maakt het voor mij niet. Ik wil rond de 700 euro uittrekken voor deze upgrade.
Zeer benieuwd naar waar jullie meekomen, ik laat me graag adviseren. Alvast bedankt!