Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

wij doen op het moment onderzoek naar de mogelijkheden om android tablets (waarschijnlijk samung gallaxy tab 3) te gaan gebruiken binnen onze organistatie, nu hebben wij een stuk of 30 smartboards, en zou het mooi zijn als het beeld en geluid van de tablet (draadloos) op de beamer zou kunnen worden weergegeven.

ik heb al een aantal mogelijke heden gezien,

1: Samsung Universele Allshare Cast Dongle
2: NETGEAR Push2TV / PTV3000
3: mirrorop (hier voor moet de tablet geroot zijn en deze ondersteund helaas geen audio)

ik heb al de werking op internet gezien met de eerste 2 mogelijkeheden, maar daar word steeds gesproken over 1 apparaat, en zo ver ik kan zien zit hier ook geen beveilinging op.

mijn vraag:

heeft toevallig iemand hier ervaring mee?

het iedeaale zal zijn dat er in 1 netwerk, 30 van deze apparaten geplaatst worden. wanneer er verbinding vanaf een tablet met zn apparaat word gemaakt dat er dan met worden ingelogt (doomiddel van wachtwoord of token).

alvast dank voor u medewerking,

Frank

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Een optie (ik moet hem zelf nog proberen) zou kunnen zijn om naar de miracast optie te kijken. Dit wordt ondersteund door de nexus telefoons/tablets.
Deze is te vinden via Instellingen->Weergave->Scherm sturen.
De ingebakken help linkt naar deze pagina. Maar op de PC doet deze link het niet.

Miracast zelf heeft (voor zover als ik weet) weinig tot geen beveiliging maar je kunt je afvragen wat het risico is als een ongeautoriseerd persoon een onbedoeld beeld op het scherm zet.zie: tony sark in Iron man 2

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Verwijderd

Topicstarter
de 2 apparaten die ik boven noemde werken met miracast.

de beveilinging is wel van belang, we praten over een school, het is niet de bedoeling dat leerlingen met hun mobile telefoon het scherm kunne overnemen :P

Frank

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Er is nog wat beperkte native ondersteuning, maar wij werken binnen onze (volledig google apps) organisatie met chromecast.
Met een kleine omweg middels hangout screenshare kun je ook andere dingen weergeven (zolang het niet al te zwaar grafisch is). Nu de SDK vrijgegeven is verwacht 'iedereen' dat er een hoop apps aangepast worden met cast support.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.