Geachte tweakers,
Na ongeveer 5,5 jaren trouwe dienst is mijn huidige systeem (Q6600, P5QE, 4GB, GeForce GTX460) toch wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet doen wat het oude systeem ook deed: de gebruikelijke dingen als browsen, filmpje kijken, tekstverwerking, incidenteel een spel spelen (geen grafische wondertjes; spellen als Anno 1404 en dergelijke) etc. Kortom: geen bijzondere eisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is ongeveer €700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten en randapparatuur die (vooralsnog) meegaan naar het nieuwe systeem:
- muis en toetsenbord
- twee beeldschermen (1920*1200 en 1680*1050)
- DVD-drive
- videokaart: voldoet nu nog prima omdat ik nauwelijks games speel. Gezien het budget wacht ik met aankoop van een nieuwe videokaart. Ook V&A houd ik in de gaten.
- twee HDD's voor opslag gaan mee.
- legale Windows 8 is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wenslijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een toekomstbestendig systeem willen samenstellen (wie niet?) dat het weer een jaartje of 5 zou kunnen uithouden, afgezien van mijn huidige videokaart vanzelfsprekend. Verder vind ik stilte belangrijk (vandaar de keuze voor de behuizing) en heb ik een hekel aan een kabelbrij in mijn kast. Overclocken zal ik niet gaan doen.
Graag ontvang ik van jullie commentaar/aanbevelingen op mijn lijstje hieronder!
Na ongeveer 5,5 jaren trouwe dienst is mijn huidige systeem (Q6600, P5QE, 4GB, GeForce GTX460) toch wel aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet doen wat het oude systeem ook deed: de gebruikelijke dingen als browsen, filmpje kijken, tekstverwerking, incidenteel een spel spelen (geen grafische wondertjes; spellen als Anno 1404 en dergelijke) etc. Kortom: geen bijzondere eisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is ongeveer €700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten en randapparatuur die (vooralsnog) meegaan naar het nieuwe systeem:
- muis en toetsenbord
- twee beeldschermen (1920*1200 en 1680*1050)
- DVD-drive
- videokaart: voldoet nu nog prima omdat ik nauwelijks games speel. Gezien het budget wacht ik met aankoop van een nieuwe videokaart. Ook V&A houd ik in de gaten.
- twee HDD's voor opslag gaan mee.
- legale Windows 8 is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wenslijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een toekomstbestendig systeem willen samenstellen (wie niet?) dat het weer een jaartje of 5 zou kunnen uithouden, afgezien van mijn huidige videokaart vanzelfsprekend. Verder vind ik stilte belangrijk (vandaar de keuze voor de behuizing) en heb ik een hekel aan een kabelbrij in mijn kast. Overclocken zal ik niet gaan doen.
Graag ontvang ik van jullie commentaar/aanbevelingen op mijn lijstje hieronder!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 647,33 | |