Beste 'Tweaker',
Even voorstellen, ik ben Rick ben 15 jaar en interesseer mij in computers en laptops, ben al zover geweest dat ik de oude PC (P4) van mijn ouders heb geupgrade naar een Core2Duo met nieuwe voeding etc, dit is nou een jaar geleden en hij begint zo traag te worden als stront berg opwaarts...
Dus nu heb ik besloten met mijn ouders een nieuwe PC te bouwen waar ik persoonlijk 200 euro aan meebetaal en mijn ouders de restrerende 800 euro, dus het totale budget zal 1000 euro bedragen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Webbrowsen, gamen, word, PowerPoint en de 'normale' dagelijkse taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een 1080P monitor 23,6 inch van Medion die van mij is, tevens een simpel toetsenbord en een gaming muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, processorkoeler, interngeheugen, hardeschijf, videokaart, voeding, SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nou, niet echt, al hoor ik veel goeie dingen over Seasonic en over AMD videokaarten (bang for buck)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt hihihi.
Hierbij wil ik even zeggen dat alleen ik game, de spellen zullen oa zijn BF4, CoD Bo2 , LoL en dat was het zo'n beetje.
Mijn wenslijstje.
Ik zal even al mijn keuzes toelichten!
Processor: Intel Core i5 4670
We zullen niet gaan overklokken, deze processor is hoger geklokt dan de 4440 en heeft goeie (singlecore) prestaties
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Gewoon standaard, voldoet aan al onze eisen (4 dimm slots)(6 sata aansluitingen) etc.
Videokaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR 5 TOXIC
Ik zal gaan gamen op 1080P misschien op ultra, daar gaan we vanuit, word veel aangeraden op het forum en heeft veel goeie recensies.
Hardeschijf: Hitachi 1TB
Heb een artikel gelezen dat deze het betrouwbaarst zijn, en is een van de goedkopere, dus waarom niet!
Behuizing: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl
Deze behuizing staat vast, mijn ouders en ik zijn het erover eens dat dit zeker is.
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Word ook veel aangeraden, veel goeie reviews, houd de processor lekker koel!
Crucial Ballistix
8GB setje, ready for BF4!
Seasonic M12II 620W
Voor 2 euro minder heb je een 520W dus waarom geen 2 euro meer voor 100W meer! Tevens genoeg ruimte voor nog een r280X in de toekomst, tevens heeft deze veel goeie reviews!
Crucial 2.5" M500 120GB
Heeft stroom dinge, dus als de stroom uitvalt blijft al je data intact, en is goedkoper dan de Samsung, snelheidsverschil merk je toch niet...
Nu zullen jullie je afvragen, waar is Windows 8!?
Dacht het eens even van niet, mijn ouders en ik vinden W8 allemaal 'crack' dus zullen we W7 nemen, we hebben een serial dus voor de rest gewoon een iso bestandje...
Ik dank iedereen die meedenkt, dus bij voorbaat dank!
PS: is dit een goeie openingspost?
Edit: Ik zal de PC zelf bouwen!
Even voorstellen, ik ben Rick ben 15 jaar en interesseer mij in computers en laptops, ben al zover geweest dat ik de oude PC (P4) van mijn ouders heb geupgrade naar een Core2Duo met nieuwe voeding etc, dit is nou een jaar geleden en hij begint zo traag te worden als stront berg opwaarts...
Dus nu heb ik besloten met mijn ouders een nieuwe PC te bouwen waar ik persoonlijk 200 euro aan meebetaal en mijn ouders de restrerende 800 euro, dus het totale budget zal 1000 euro bedragen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Webbrowsen, gamen, word, PowerPoint en de 'normale' dagelijkse taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een 1080P monitor 23,6 inch van Medion die van mij is, tevens een simpel toetsenbord en een gaming muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, processorkoeler, interngeheugen, hardeschijf, videokaart, voeding, SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nou, niet echt, al hoor ik veel goeie dingen over Seasonic en over AMD videokaarten (bang for buck)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt hihihi.
Hierbij wil ik even zeggen dat alleen ik game, de spellen zullen oa zijn BF4, CoD Bo2 , LoL en dat was het zo'n beetje.
Mijn wenslijstje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 56,50 | € 56,50 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 294,99 | € 294,99 |
| 1 | Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Fractal Design Define XL R2 Black Pearl | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 918,83 | |
Ik zal even al mijn keuzes toelichten!
Processor: Intel Core i5 4670
We zullen niet gaan overklokken, deze processor is hoger geklokt dan de 4440 en heeft goeie (singlecore) prestaties
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Gewoon standaard, voldoet aan al onze eisen (4 dimm slots)(6 sata aansluitingen) etc.
Videokaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR 5 TOXIC
Ik zal gaan gamen op 1080P misschien op ultra, daar gaan we vanuit, word veel aangeraden op het forum en heeft veel goeie recensies.
Hardeschijf: Hitachi 1TB
Heb een artikel gelezen dat deze het betrouwbaarst zijn, en is een van de goedkopere, dus waarom niet!
Behuizing: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl
Deze behuizing staat vast, mijn ouders en ik zijn het erover eens dat dit zeker is.
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Word ook veel aangeraden, veel goeie reviews, houd de processor lekker koel!
Crucial Ballistix
8GB setje, ready for BF4!
Seasonic M12II 620W
Voor 2 euro minder heb je een 520W dus waarom geen 2 euro meer voor 100W meer! Tevens genoeg ruimte voor nog een r280X in de toekomst, tevens heeft deze veel goeie reviews!
Crucial 2.5" M500 120GB
Heeft stroom dinge, dus als de stroom uitvalt blijft al je data intact, en is goedkoper dan de Samsung, snelheidsverschil merk je toch niet...
Nu zullen jullie je afvragen, waar is Windows 8!?
Dacht het eens even van niet, mijn ouders en ik vinden W8 allemaal 'crack' dus zullen we W7 nemen, we hebben een serial dus voor de rest gewoon een iso bestandje...
Ik dank iedereen die meedenkt, dus bij voorbaat dank!
PS: is dit een goeie openingspost?
Edit: Ik zal de PC zelf bouwen!