Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik ben niet echt een wonder in networking en ik heb jullie hulp nodig. Nu sinds een paar dagen valt mijn internet net na 23:00 gedeeltelijk uit. Wat ik hiermee bedoel is dat huidige verbindingen gewoon door blijven gaan (skype, World of warcraft, spotify), maar nieuwe verbindingen (het laden van een webpagina, een nieuwe map binnengaan op world of warcraft) geven een timeout. Echter wanneer ik andere apparaten gebruik op het netwerk hebben die hier geen last van.

Wij hebben de reguliere ziggo modem met daar achter de nieuwste ASUS router, die is weer verbonden aan een Sitecom router om het wifi signaal naar mijn kamer uit te breiden (die ligt zo'n 50 meter van de originele router af). Ik gebruik Windows 7 (x64) en ben met een rechtstreekse kabel aangesloten op die sitecom router.

Weet iemand wellicht wat het probleem kan zijn? Ik vermoed misschien spyware, aangezien mijn computer de enige is die er last van heeft. Maar ik zou jullie mening graag willen weten.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(grappige)Huisgenoot/vader/broer(tje) die jouw mac/ip heeft geblokt (vanaf 23:00) in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Bij het blokkeren vanaf 23:00 zou geen enkele verbinding meer overeind kunnen blijven, TS zegt dat bestaande verbindingen wel blijven functioneren.

Ik denk juist omdat je de enige computer hebt die er last van heeft, TS, dat er wellicht iets met Spyware kan zijn. Controleren kan dus hier zeker geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:47:
(grappige)Huisgenoot/vader/broer(tje) die jouw mac/ip heeft geblokt (vanaf 23:00) in de router?
Kijk dat was ook mijn eerste gedachte maar idd wat jolke ook zegt, mijn verbinding gaat niet helemaal weg. Ik ga toch maar even een antispyware tooltje runnen.

EDIT: Na Search and Destroy uitgevoerd te hebben heb ik een registry malware weten te verwijderen. Hopelijk lost dit mijn probleem op. Als dat niet zo is doe ik nog een scan wanneer ik last heb van mijn issue.

[ Voor 22% gewijzigd door IIsnickerII op 04-03-2014 15:43 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz