Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 19:45
Graag wil ik wat advies inwinnen van diverse tweakers, ik zit al geruime tijd rond te zoeken voor een nieuwe telefoon.
Mijn oude xperia s is hoog nodig aan vervanging toe, en aangezien hij wel beviel wil ik opnieuw een sony(dus geen lg,samsung,iphone,htc enz).

Nu viel een tijdje terug mijn oog op de z1 leuk toestel maar vanuit oogpunt mischien ietsje te groot(geen handson gedaan), en daar was ineens de z1 compact even groot als de s maar wel stuk better natuurlijk.
Overal aan het rondkijken voor leuke combi deal incl abbo maar nog niks besloten.

En afgelopen week was daar ineens de z2, nog better en uitgebrijder dan de z1 en z1c alleen wel groter scherm (omvang bijna gelijk).
Nu zit ik echt te twijfelen welke 2 ik ga doen, de z1c of de z2.
Kunnen enkele tweakers mij eens vertellen hoeveel vooruitgang of achteruitgang zij hebben gehad met switchen van hun telefoon, dus van groot scherm naar klein en anderzom.
Plus alles wat erbij komt kijken, is 5,2 inch wel te handelen, past het in een broekzak en zit dat nog fijn, is dit nou de toekomst of toch better een kleinere telefoon.
Zelf ben ik wel gewend aan de s en zijn grote maar ietsje meer mag ook, enkel zit ik dus met de is dit niet te groot later en zit ik er 2 jaar aan vast (abbo vorm).

Graag jullie mening, zelf zal ik ook in een winkel op onderzoek gaan en de z1c en z1 (of 2 als die er is) vast houden en bekijken.

• zsiebe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 16:57
Ik zit op dit moment met precies hetzelfde "probleem" Xperia S altijd een prachttoestel gevonden, maar hij heeft nu mankementen (headphone jack werkt niet goed, scherm zit een scheurtje in en het beschermrubber voor de micro-usb poort is volledig kapot) Ook is de Xperia S nu gewoon te langzaam. Ik overweeg op dit moment om een Nexus 5 te kopen, icm met een sim only abonnement. Op deze manier is het een stuk goedkoper. Ook vind ik de z2 lang niet zo mooi als de xperia S of de nexus 5. Misschien dat het voor jou een idee is toch even naar deze telefoon te kijken? Als ik trouwens moest kiezen tussen de Z1c of de Z2 zou ik voor de Z1c gaan.

• franssnarf
Heb gekeken naar een nexus en een collega heeft hem dus ff mee gespeelt, en aangezien hij qua scherm grote niet ver van de z1 en z2 afzit heeft hij wel veel dunnere bezels wat weer plus en minpunt zijn.
Pluspunt telefoon lijkt klein met groot scherm, minpunt je hebt minder houwvast en aangezien mijn handen nogal groot zijn duw ik nogal eens wat extra mee op het scherm.
Sim only zou eventueel nog kunnen, zat zelf aan een combi te pakken bij een van de zoveel retailers.
Dan heb je eigenlijk ook een sim only met een telefoon, en dan zelf nog wat bij betallen.

Heb zelf problemen met de licht sensor en knipperend scherm hierdoor, ook usb klepje gaat ver heen en scherm + randen hebben de nodige butsen en krassen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Z1 Compact! Z2 is echt absorbitant groot door zn bezels, jammer maar helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• zsiebe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 16:57
Ik zou te weinig grip niet als minpunt van de Nexus 5 rekenen. De zwarte versie heeft een rubberen achterkant die als het goed is heel veel grip zou moeten hebben. Ik maak me zelf vooral zorgen om de matige accuduur. Misschien nog handig om te vermelden is dat ik op deze manier over twee jaar inclusief nexus 5 ca 600 euro zou betalen en daarvoor 100 belminuten/sms heb en 1gb internet.

• franssnarf
Eigenlijk had ik de z2 (of z1) wel in de compact vorm willen zien met 4,5 inch scherm en geen grotere behuizing dan was sony echt een koning geweest.(ja spreek mezelf beetje tegen zo)
Maar CLB aangezien jij nogal wat van sony weet zou jij zelf ook eerder de compact kiezen of toch iets anders.
Sony snapt het wel qua idee hoge specs klein jasje enkel werkt de waterdichtheid dan beetje tegen.

En als er een nieuwe telefoon komt dan is het in combinatie met een vodafone red abbo 2gb of 6gb versie en dan liefst 1 jaar met max 200 bijbetalling.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou voor de Z1 Compact gaan als je niet bijster groot wilt gaan ja :)
Maar ik zou ook de nieuwe HTC afwachten eind vd maand, dat wordt wel een 5 incher.

Maar ik weet niet wat jouw eisen zijn? De Nexus 5 is ook top, alleen geen microSD, accuduur is mwah.
Z2 is gewoon groot, 5,2'' gaat nog wel, maar de bezels maken er een 6 inch apparaat van, da's gewoon zuur.
LG G2 is ook erg mooi, maar ik vind 'm niet premium, LG-skin en geen microSD zijn ook minpunten vind ik.

Dus Z1c of de nieuwe HTC... (en kom op Sony met 'n Xperia ZL2 aub!)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• franssnarf
Nou goede batterij en genoeg opslag eventueel met uitbreiding en een goed maar niet te overdreven groot scherm zijn wel beetje de eisen.

De huidige zl en zr zien er ook wel leuk uit maar dat zijn dan weer eerder midrange toestele vanwegen hun soc toch.

En ik was fan van HTC maar Sony trekt mij wat meer vanwege enkele functies.
Dus beste is dus de z1c in dit geval.

• CLB
  • Niet online

CLB

Soc is wat ouder aan het worden ja, maar moet zeggen dat ik er weinig last van heb :)

ZL is trouwens ook niet met abonnement te krijgen dus zou losse koop moeten worden met (sim-only) abbo..

• franssnarf
Maar is dat wel een wijse koop een zl aangezien hij dus al wel wat ouder is, eventueel 2ehands via vraag en aanbod.
Of kan je dan better toch de z1c pakken, mijn s moet echt vervangen worden en het hoeft niet persee zo te zijn dat hij 2 jaar mee moet.
Ik pak dan ook meestal geen abbo van 2 jaar maar altijd 1 met mooie deal, dan laat ik die ietsje langer doorlopen na einde contract om zo kleine anderhalf jaar erover te doen.
Maar de s gaat dat net niet hallen, 1 jaar en 2 maanden voorbij en helaas op zen eind.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zie voor de ZL ervaringen het topic :)

• franssnarf
Heb even de ervaringen en jou review doorgekeken en moet zeggen het is een leuke telefoon vooral de maat van de telefoon is goed te doen als je kijkt naar scherm/body verhouding.
Vooral als je hem langs een z2 of zelfs een z1 die ook 5 inch is dan scheelt dat wel, vooral het gekke is als je hem met de s met zijn 4,3 scherm legt dat het weinig anders is.

Het enige wat mij een beetje tegen houd is zijn cpu, oke het verschil tussen die 2 is redelijk maar hoe future proef en goed houd hij zich met 4.4 en is het rendabel genoeg om dit aan te schaffen jaartje of anderhalf te gebruiken en dan vervangen.
Of loop ik dan redelijk snel achter en kan ik better toch de stap naar iets nieuwers doen.

CLB vraagje heb jij deze telefoon nog en zo ja gebruik jij hem dagelijks en is het het aanschaffen waardt.

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb 'm nog steeds en voor mij telefoonfanaat zegt dat wel wat...
Of je 'm nu nog moet aanschaffen... Er zijn wat erg mooie functies, maar lastig om te zeggen...

Als jij per se 5 inch wilt in een compact design, raad ik 'm nog steeds aan ja :)

• franssnarf
Welke functies springen eruit volgens jou, weet dat ie infrarood heeft iets wat zeldzaam maar wel vet is.

En het ia echt een lastige keuze,want ik wil hem niet nieuw aanschaffen dan is de prijs te duur.
2e hands wat zou ie dan mogen kosten?

• CLB
  • Niet online

CLB

De compactheid, microSD, Full HD-scherm (kijkhoeken niet), Sony skin, notificatie-ledje, uniekheid...

Tweedehands wat die dan mag kosten... Dat is lastig, eurootje of € 300 ofzo...

• franssnarf
Ik denk dat je me wel zo gek heb gekregen om voor de zl te gaan, dan maar beetje verouderde cpu hij is nog altijd sneller en better dan mijn s.
Maar aangezien ik de s kocht toen deze ook al kleine 10 maanden op de markt was en vlak daarna al opgegeven was door sony (thanks qualcom met jullie s3 support) is het toch een kleine cirkel om zo maar te zeggen.
Nieuw is niet altijd better en al gaat deze een jaar mee dan kan ik alweer voor een nieuwe gaan kijken.

• franssnarf
Even een update heb gisteren de zl overgenomen van founz en moet zeggen wel echt een top toestel.
Geen spijt gehad van deze aankoop meteen update naar de 4.3 gedaan en echt een verbetering tegenover de 4.1

• CLB
  • Niet online

CLB

:)

Pagina: 1