PicoPSU compatibele kasten

Pagina: 1
Acties:

• iskelmaikel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 10:36

iskelmaikel

✔Weekend; check ✔Bier; Czech

Topicstarter
Dag nieuwschierige tweaker,

Ik heb recentelijk een iEi KINO-945GSE moederbordje aangeschaft met een PicoPSU-90 setje. Ik ben alleen op zoek naar een leuke (en natuurlijk redelijk betaalbare) behuizing. Het was mijn intentie om deze te gebruiken als mediacenter. Daarom is de enige echte eis een strak en chique uiterlijk.

Is het belangrijk om een kast aan te schaffen die geschikt is voor PicoPSU of is het geen probleem om een standaard behuizing te pakken? Zo ja: Heeft iemand enig idee welke kasten geschikt zijn voor PicoPSU?

Alvast bedankt :*)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op zich kan je elke kast gebruiken voor een PicoPSU, alleen hebben de meeste een groot gat in de achterkant met plek voor een ATX of SFX voeding. Als je gaat kijken naar hele kleine platte ITX kastjes, heb je er wel wat bij zitten die zo'n gat niet hebben.
Veel genoemd in het zuinige server topic is de MiniBox M350, maar daar moet je van houden. De site waar deze M350 op staat heeft nog meer van ongeveer dat formaat, en verder kan je kijken in pricewatch. Ik heb nu gekozen voor behuizingen met een Mini ITX moederbord plek en een maximale hoogte van 18 cm. Je kan nog wat spelen met de instellingen om te vinden wat je zoekt......

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wil je bubbel niet doorprikken hoor, maar een Atom uit 2008 gaat max een DVD afspelen, dat heb je wel door? x264 etc wordt het echt niet.
Elke kast werkt verder prima met een pico PSU, wel zo handig om idd een kast zonder PSU aan te schaffen dan ;)

Zoiets:
pricewatch: Chieftec Chieftec IX-01B-90W (IX-01B-90W)

[ Voor 25% gewijzigd door wagenveld op 03-03-2014 21:56 ]

• iskelmaikel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 10:36

iskelmaikel

✔Weekend; check ✔Bier; Czech

Topicstarter
Oh het hoeft niet in hoge kwaliteit af te worden gespeeld hoor, wagenveld! ik neem genoegen met SD kwaliteit. het is voor een klein schermpje bedoeld!

Dat kastje ziet er trouwens wel leuk uit. Allebei bedankt voor de reactie!