Opstart vastlopers SSD

Pagina: 1
Acties:

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07-2025
Hoi,

Ik heb zojuist vandaag een nieuw computer in elkaar gezet maar heb problemen met me SSD als die moet opstarten.

Blijf namelijk vaak hangen als ik me PC opnieuw opgestart dan staat hij gewoon op het bureaublad alleen dan kan ik helemaal niks doen taakbeheer niks doet het.

Filmpje:
https://www.dropbox.com/s...65kaa/20140303_201205.mp4

PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,50€ 192,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 121,54€ 121,54
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 66,-€ 66,-
1Corsair Carbide 330R€ 73,40€ 73,40
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,44

HDTUNE:
http://imageshack.com/a/img801/1143/gljh.png
http://imageshack.com/a/img600/9704/b3j8.png

Miss wat in de bios aanpassen?
Ik weet het echt niet meer..

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

SSD voorzien van de laatste firmware?

Release Date: 09/24/2013

Firmware for the M500 (all form factors) is being updated from version MU02 to MU03. The M500 is updateable to this new firmware starting from previous versions using tools provided by Micron.

This update will be mandatory cut-in for new product built in Micron factories, and is an OPTIONAL update for any drive in the field. For end users, it is recommended if the user is experiencing or wishes to prevent an issue related to the following items.

Version MU03 includes the following changes:

SMART fix to ensure zero at all attributes upon shipment
SMART counter improvements for better customer data
Fix for potential Haswell compatibility issue (latest Intel platform)
Provide system builders with the ability to disable the temperature throttling function (please see updated data sheet)
Resolved potential problem causing long reboot times on some Apple MacBook systems
Improved compatibility with latest encryption management software
Changed polarity of DAS (drive activity signal)
Improvements in efficiency of background operations for improved lifetime and performance
Fixed bug in SMART readlog operation (does not affect SMART data)

Additional details can be found in the firmware guide

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Overigens is de SMART prima in orde.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Pietertjeeuh
Ja de firmware is up to date

Misschien ben ik iets vergeten in de bios?

AHCI mode staat aan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Als je eens zo kaal mogelijk de PC op start.
Dus alle overige PCI-e kaarten eruit , ook je GPU en de HDD's etc.
Laat alleen mobo / 1 dimm werkgeheugen / SSD / Voeding en wat je misschien nog nodig hebt om op te starten, begin dus clean.

Kijk wat er dan gebeurd, werkt het dan wel, sluit dan alles een voor een weer aan, tot dat het probleem terug is, haal dat laatste weg en kijk of het probleem dan nog steeds is en je hebt dan misschien het probleem gevonden.

Op dit moment zal het erg gissen worden omdat wij niet weten wat je allemaal wel en wat niet gedaan hebt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

Heb je je HDD uit een andere PC gehaald en staat hier nog Windows op? Of heb je nadat je Windows op de SSD hebt gezet en alle software die je op het filmpje kan zien problemen gekregen.

Dat is wel even belangrijke info denk ik zo.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nieuwste Intel RST geinstalleerd ? Ik had met mijn M500 ook wat problemen met een oudere RST driver.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
denk niet dat het door de ssd komt.
geheugen iets hoger voltage

Nukezone FTW

Verwijderd

B4n44nSh0t schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:05:
Ik heb zojuist vandaag een nieuw computer in elkaar gezet
Heb je je nieuw gebouwde computer ook op stabiliteit getest? Dit is de eerste stap die je dient uit te voeren vlak na het bouwen van een computer. Als je deze stap overslaat kun je allerlei vervelende problemen krijgen.

Begin dus eens met 8 tot 24 uur lang memtest86+. Opzich kun je beginnen met een uurtje en als dat goed is andere dingen proberen, om vervolgens 's nachts een lange run te draaien van minimaal 12 uur lang.

Ik zie geen kabelfouten (UDMA CRC Error Count) in je SMART output, maar het vervangen van de SATA kabel is iets wat je kunt proberen.

Succes!

• Pietertjeeuh
Barrycade schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:31:
Heb je je HDD uit een andere PC gehaald en staat hier nog Windows op? Of heb je nadat je Windows op de SSD hebt gezet en alle software die je op het filmpje kan zien problemen gekregen.

Dat is wel even belangrijke info denk ik zo.
Had eerst de SSD aangesloten geformateerd daarna windows erop geinstalleert met AHCI mode aan.
Daarna wat drivers geinstalleert en daarna de harddisks aangesloten.
PilatuS schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:33:
Nieuwste Intel RST geinstalleerd ? Ik had met mijn M500 ook wat problemen met een oudere RST driver.
Ik heb de nieuwste driver
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:45:
[...]

Heb je je nieuw gebouwde computer ook op stabiliteit getest? Dit is de eerste stap die je dient uit te voeren vlak na het bouwen van een computer. Als je deze stap overslaat kun je allerlei vervelende problemen krijgen.

Begin dus eens met 8 tot 24 uur lang memtest86+. Opzich kun je beginnen met een uurtje en als dat goed is andere dingen proberen, om vervolgens 's nachts een lange run te draaien van minimaal 12 uur lang.

Ik zie geen kabelfouten (UDMA CRC Error Count) in je SMART output, maar het vervangen van de SATA kabel is iets wat je kunt proberen.

Succes!
Ik heb de kabels vervangen maar er is geen verschil helaas pindakaas
Pagina: 1