Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP ML150 G6 is erg luid.

Pagina: 1
Acties:

• dechinees
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03-2024
Hi,

Ik heb een ML150 G6 gekregen (Dual Xeon, 24GB, 2xSATA), maar deze server klinkt als een haardroger met 3 turbo's. Als de server start, dan gaan het blazen totdat BMC de Fans heeft gemeten. Maar ze blijven hard draaien.
Ik wil hem graag gaan gebruiken om lab's te draaien, maar ik moet wat doen aan het lawaai.
Nu heb ik op het internet gekeken en iedereen zegt dat de server redelijk still is. Volgens de specs van HP moet zou het apparaat 36DB moeten leveren.

Ik heb volgens de allerlaatste firmwares geïnstalleerd (BIOS en iLO100).
De 3 systeem fans draaien als volgt 950RPM, 1300RPM en 2500RPM.

Wie heeft dit weleens meegemaakt? Hoe heb je dit opgelost?

- Darrell

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
36 dB is wel een beetje geluid, opzich. Niet helemaal stil dus. Ik zou zelf als eerste de BIOS in druiken om te kijken wat het koelingsprofiel is, vaak kan je kiezen uit Silent (of Quiet), Normal en Turbo of iets wat er op lijkt. Dit kun je soms kiezen voor de behuizing ventilatoren en voor de CPU ventilatoren.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:16
Opzich denk ik dat hij altijd wel "luid" blijft, deze dingen staan normaal ergens in een hok, en moeten vooral goed gekoeld worden. Geluid is meestal ondergeschikt. Maar inderdaad dikke kans dat je in de bios een setting hebt, al zal hij bij het opstarten nog steeds je kamer stofzuigen.

Kijk ook even of de ventilatoren helemaal vies zijn en of de vinnen van het blok helemaal dicht zitten met stof. Als dat zo is, word alles sneller warm, en zullen de ventilatoren harder gaan draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door GroundBreaking op 04-03-2014 09:05 ]

• dechinees
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03-2024
Kan ik de fans niet vervangen voor stille fans?
Iemand ervaring met het vervangen van de fans in een ML150 G6?

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:16
Denk dat dat lastig is, als je ze gewoon op de huidige punten op het mobo aan wilt sluiten. Als je externe fan controller neemt gaat het natuurlijk wel, al is dat natuurlijk niet zo veilig met de kijk op de temperatuur.

Je kunt nog kijken naar de temperatuur sensor. Meeste servers van HP hebben een temperatuur sensor voor de binnenkomde lucht. Wanneer die sensor kapot is gaat de server van het slechtste uit en zal hij vrij hard blazen al gebruik je de server niet.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
In een server zitten speciale fans die over 10 jaar nog steeds goed presteren, als je een goedkope sleeve bearing fan er in stopt zijn die na 2 jaar al gaar.
Beter leer je met het geluid leven en berg je hem achter een deur, kabels doortrekken en een bluetooth toetsenbord en muis setje zullen het ook wel goed doen ;)
Pagina: 1