Router/ethernetproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Sinds anderhalve week gaat mijn internet eventjes uit voor zo een 15/20 seconden voordat het weer naar de normale stand gaat. Dit ging zo door tot en met een week geleden. Nu is het elke dag dat ik mijn router moet resetten voordat ik weer kan surfen op het internet. Ik kan nog wel op een IRC chat zitten, downloaden en skypen.

Alleen kan ik dus niet meer naar google, tweakers, youtube en noem het maar op. Mijn browser zegt dan ook steeds dat ik geen internet verbinding heb.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Want ik moet mijn router dagelijks ondertussen wel zo een 7/8x per dag resetten voordat hij het weer even normaal doet. Wat natuurlijk erg irritant is om te doen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kapotte kabel? Slecht wireless? Kapotte router? Ehternetkaart stuk?

Kan je dus nog wel bij de router als dat gebeurd?

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Megamind schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:44:
Kapotte kabel? Slecht wireless? Kapotte router? Ehternetkaart stuk?

Kan je dus nog wel bij de router als dat gebeurd?
Dom van me om niet te vermelden dat ik het via een ethernetkabel doe.
Router zelf is pas een jaartje oud. Verder deed hij het echt zeer goed voorheen.
Als de ethernetingang kaduuk is, is mij mobo dat ook. Kan natuurlijk wel zo zijn maar goed.

Enig idee hoe te testen dat die ingang kapot aan het gaan is?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welke router heb je? Dat kunnen we nog niet aan dit draadje ruiken, op het forum. De DEVS hier zijn het wel aan implementeren hier, maar dat kan nog even duren. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hang er andere laptop / PC of iets aan en kijk of je nog in de router kan komen terwijl je internet eruit vliegt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt als een DNS issue.

Wat zijn je specs?

Dus:

- Hardware (welke router, switch, computer, tablet, laptop)
- Software (welke software op je router, welke software op je computer enz.)
- Hoe is alles aangesloten? (van waar je verbinding binnen komt tot aan je computer)

Daarnaast:

- Kan je wel pingen naar adressen?
- Kan je wel names resolven? (ping bijv. naar google.com)
- Gebeurt het tegelijk op alle apparaten?

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 03-03-2014 19:58 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Heb je de PC al eens direct in het modem geprobeerd?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
heb je dit probleem met andere netwerkapparaten? zo niet dan zou ik in geval van windows even een winsock reset {command prompt > winsock reset} en dnsflush proberen.
staat er stiekem ergens een torrent client die alle verbindingen dicht trekt door het teveel aan toegekende connecties?
Pagina: 1