Toon posts:

Trading setup (3 monitoren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Momenteel gebruik ik 2 monitoren op mijn desktop. Echter zou ik dit uit willen breiden naar 3 monitoren.
Zover ik weet zijn er drie mogelijkheden:
- Extra videokaart (sli/crossfire)
- Nieuwe videokaart met de nodige aansluitingen
- Display adapter

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2, dit omdat dit voor mijn gevoel de goedkoopste en meest stroom efficiënte oplossing is.

Mijn systeem bestaat uit een GA-MA770T-UD3P moederbord en een ATI 4890 HD GPU.

Op dit forum ben ik terecht gekomen bij een andere topic met het zelfde probleem, daarbij werd de oplossing deze kaart: pricewatch: Asus GT640-DCSL-2GD3 . Echter is hiervoor een PCI-e 3.0 x16 aansluiting nodig, en tot zover ik weet heeft mijn moederbord alleen een PCI-e 2.0 x16 aansluiting, of zie ik dit verkeerd?

Als de bovenstaande kaart geen optie is zou iemand een aanbeveling kunnen doen voor een nieuwe videokaart die 3 monitoren afzonderlijk kan aansturen (ieders full hd 21,5 inch). Ik gebruik de computer voor beleggen, dus het hoeft geen zware (dure) kaart te zijn.

Alvast bedankt,

Thierry

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 12:30

Plato112

Da is toch nie normaal!

PCI-e is backwards-compatible, dus die GT640 zou gewoon moeten werken.

Speed limits are like herpes.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-12 21:20

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik denk dat je sowiezo weinig/geen verschil gaat merken als je die kaart in een PCI-e 2.0 x16 slot stopt i.p.v. een PCI-e 3.0 x16.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Merk ik dit 'verschil' in beeld kwaliteit of in snelheid?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 08:05
Nee, in geen van beiden. Alleen de snelste videokaarten komen in de buurt van de beperkingen van 2.0, maar in de praktijk is het verschil tussen 2.0 en 3.0 bij alle videokaarten nihil. Ik zou gewoon de goedkoopste kaart met 2x DVI-D en 1x HDMI pakken, die dan dus ook 3 schermen tegelijk kan aansturen. Kaarten met DisplayPort zijn ook mogelijk, maar dan moet je met een actieve adapter naar DVI werken als je schermen geen DisplayPort hebben. Zo'n adapter kost drie tientjes.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 2x DVI en 1x HDMI kun je GEEN 3 schermen tegelijkertijd aansturen. Je zult de derde monitor via een displayport moeten aansturen.

@TS: je hoeft geen SLI of Crossfire te gaan draaien hoor. Je kunt gewoon een budgetkaartje erbij prikken. Zo heb ik naast mijn 6870 een 7100GSje zitten, puur voor het aansturen van een 10" schermpje.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:06:
Met 2x DVI en 1x HDMI kun je GEEN 3 schermen tegelijkertijd aansturen. Je zult de derde monitor via een displayport moeten aansturen.
Heeft hij een AMD kaart van een paar jaar oud? Volgens mij is een GT640 altijd nog een moderne nVidia kaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een AMD 4890 is altijd nog een AMDkaart, en nee, daar kun je geen 3 monitoren mee aansturen als je gebruik maakt van 2x DVI en 1x HDMI (voor zover je die config gaat vinden op zo'n kaart).

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:06:
@TS: je hoeft geen SLI of Crossfire te gaan draaien hoor. Je kunt gewoon een budgetkaartje erbij prikken. Zo heb ik naast mijn 6870 een 7100GSje zitten, puur voor het aansturen van een 10" schermpje.
Misschien moet ik een extra kaart dan maar overwegen. Is het mogelijk om met één extra gpu naast mijn 4890 gpu 3 schermen afzonderlijk te kunnen gebruiken? Daarmee bedoel ik dus dat ik op elk scherm andere dingen wil kunnen doen.

Naast de PCI-E 16x slot die ik gebruik voor mijn 4890 gpu heb ik nog 4 x PCI Express x1 slots en 2 x PCI slots.

Lukt het met een PCI E x1 kaart om een 21,5 inch full hd scherm aan te sturen?

Alvast bedankt voor jullie medewerking! :)
Pagina: 1