Na de ondergang van idefix (mijn oude htpc) heb ik besloten dat het tijd wordt voor een nieuw systeem.
Dit dient te voldoen aan de volgende voorwaarden?
Stil ( staat tenslotte in de huiskamer).
Waar wil ik her voor gebruiken?
Met name het kijken van films (xbmc) luisteren naar muziek (xbmc/spotify) onderhoud van tablets/e-readers en een spelletje op zijn tijd.
Aanwezige hardware:
256gb samsung 840 pro ssd / samsung es8000 als monitor.
Met het bovenstaande in gedachten ben ik tot het volgende systeem gekomen ( budget bedraagt overigens Max €750 waar ik bij lange na niet aan kom voor de variatie
)
De cooler en psu zijn beiden voor zover ik op diverse sites heb kunnen vinden goede keuzes voor een stil systeem, waarbij de voeding ook nog eens zeer efficiënts is.
Moederbord is eigenlijk vrij standaard maar het voldoet aan mijn eisen (realtek892/usb3/sata600) welke niet gebruikt zal worden voor overklokken.
De hd4600 op de i3 processor is volgens mij voldoende voor bluray playback wat voorlopig voldoende is, wanneer er extra still exemplaar van de geforce gti750ti in een review naar voren komt zal deze gaan dienen als vervanger van de onboard gpu.
De processor / 8 geb. intern geheugen zijn denk ik ruim voldoende voor alles wat er met het beste gedaan zal worden.
Het besturingssysteem zal op de ssd draaien de hd dient puur als extra opslag.
Ik vroeg mij af of de voeding sterk genoeg was voor de toekomstige uitbreiding van het systeem, en of er nog andere suggesties, opmerkingen en of ervaringen zijn met een vergelijkbare configuratie.
Alvast bedankt
Dit dient te voldoen aan de volgende voorwaarden?
Stil ( staat tenslotte in de huiskamer).
Waar wil ik her voor gebruiken?
Met name het kijken van films (xbmc) luisteren naar muziek (xbmc/spotify) onderhoud van tablets/e-readers en een spelletje op zijn tijd.
Aanwezige hardware:
256gb samsung 840 pro ssd / samsung es8000 als monitor.
Met het bovenstaande in gedachten ben ik tot het volgende systeem gekomen ( budget bedraagt overigens Max €750 waar ik bij lange na niet aan kom voor de variatie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 109,- | € 109,- |
| 1 | MSI B85M-G43 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | WD Green WD10EZRX, 1TB | € 46,98 | € 46,98 |
| 1 | Fractal Design Node 605 | € 115,80 | € 115,80 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,98 | € 31,98 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 55,- | € 55,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 476,76 | |
De cooler en psu zijn beiden voor zover ik op diverse sites heb kunnen vinden goede keuzes voor een stil systeem, waarbij de voeding ook nog eens zeer efficiënts is.
Moederbord is eigenlijk vrij standaard maar het voldoet aan mijn eisen (realtek892/usb3/sata600) welke niet gebruikt zal worden voor overklokken.
De hd4600 op de i3 processor is volgens mij voldoende voor bluray playback wat voorlopig voldoende is, wanneer er extra still exemplaar van de geforce gti750ti in een review naar voren komt zal deze gaan dienen als vervanger van de onboard gpu.
Dat is bij deze opgelostRobbedem schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:56:
Ik denk niet dat je nog hoeft te wachten op een extra stil exemplaar van de GTX 750 Ti: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING: review
of Asus GTX750TI-OC-2GD5: review
Of je nu een kaart neemt die 26dB of 20dB luid is, je gaat ze beide niet horen.
(tenzij je je oor ernaast houdt)
De processor / 8 geb. intern geheugen zijn denk ik ruim voldoende voor alles wat er met het beste gedaan zal worden.
Het besturingssysteem zal op de ssd draaien de hd dient puur als extra opslag.
Ik vroeg mij af of de voeding sterk genoeg was voor de toekomstige uitbreiding van het systeem, en of er nog andere suggesties, opmerkingen en of ervaringen zijn met een vergelijkbare configuratie.
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door korhandor op 03-03-2014 19:50 ]