• Chippewa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo,
Mijn Systeem is: Asus Z87-Deluxe, i7-4770K, MSI GTX560 Ti oc, Corsair 2x4Gb, Samsung 840 pro 512Gb, Seasonic G-Serie 550Watt.
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende, ik wens mijn led monitor (deze heeft een VGA stekker) aan te sluiten op mijn moederbord.
Het moederbord heeft drie mogelijkheden, HDMI, MINi DISPLAYPORT en DISPLAYPORT.
Ik zou de iGPU van de CPU ook willen gebruiken in combinatie met de videokaart, daar ik niet altijd het volle grafische geweld van de videokaart nodig heb.
Mvg Rudy :*)

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 11:47
Ik neem aan dat je moederbord ook wel (analoge) DVI uitgangen heeft. Als het goed is zit er bij de videokaart een klein blokje dat je op je VGA kabel kunt drukken, waardoor je m op een dvi uitgang kan zetten :)

Edit: wauw, dvi zit inderdaad niet op dat moederbord. WTF? Ik heb een asus z87-A waar gewoon een dvi uitgang op zit.. Ik nam aan dat op een deluxe versie dan sowieso ook wel minimaal hetzelfde zou zitten..

[ Voor 33% gewijzigd door Timba- op 03-03-2014 19:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je in dat geval moet kijken of je de displayports daarvoor kunt gaan gebruiken.

Maar waarom niet gewoon aansluiten via je videokaart? Of wil je echt gebruik gaan maken van Virtu voor je monitoren?

• Chippewa
Inderdaad, er zit geen DVI op het mobo, en bij de videokaart zit een DVI naar VGA adapter.
Ik denk niet dat het met Virtu werkt, de software zit er namelijk niet bij op de bijgeleverde cd.
En ik wens de iGPU te benutten en in geval dat er meer rekenkracht nodig is dat dan de videokaart bijspringt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet je dus Virtu gebruiken. Al weet ik zo niet of je dan de aansluitingen op je moederbord of op je videokaart moet gebruiken, of dat allebei kan.

• Chippewa
Ik denk op het mobo, maar welke aansluiting ik dan het best kan gebruiken weet ik niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet je kijken naar een displayport. HDMI gaat sowieso niet werken, omdat die geen analoog signaal heeft.

• Chippewa
OK, dan zal ik eens een displayport proberen en hopen maar dat het luk!
Alvast bedankt voor uw medewerking.

• Timba-
Ben ik nou de enige die het heel erg raar vind dat er op een moederbord dat "deluxe" heet, geen dvi uitgang zit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk het. Ik vind het juist bij deluxe borden logisch(er) dat ze de oudere aansluitingen dumpen. Daarbij heb je HDMI, wat in principe hetzelfde is als DVI, maar dan met geluid en zonder analoog gedeelte.
En laten we eerlijk zijn, analoge aansluitingen voor monitoren zijn wel een beetje uit de tijd inmiddels.

• Timba-
HDMI is dan wel een nieuwere aansluiting, maar DVI-D Dual link kan meer aan hoor :o Bovendien zitten die aansluitingen nog altijd op de allerduurste videokaarten in tweevoud.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Klopt, maar daar is displayport voor.
Ik zelf gebruik ook nog duallink DVI waar ik kan, dat wel, maar je weet dat dat lang niet altijd op moederborden zit, zeker als je de high-ends koopt, dan heb je vaak voornamelijk de nieuwste aansluitingen.

Dus ik snap de keuze wel, en je kunt er altijd nog wel iets op bedenken.

• Chippewa
Hallo, heb inmiddels van asus techsupport vernomen dat een "actieve" displayport naar VGA converter het zou moeten kunnen klaren.
Maar ze zijn het zelf niet zeker dat het za

• Chippewa
De rest van de tekst: zal werken!
Pagina: 1