Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In hoeverre zijn laptop specs vergelijkbaar met een desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik overweeg om onderstaande laptop te kopen:
pricewatch: Asus N550JV-CM068H

Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor 'on the spot' video-editing. Voorlopig in HD, maar in de nabije toekomst wellicht ook in 4K.

Nu heb ik thuis een dekstop van inmiddels 2 jaar oud met de volgende specs:

i5 2500K (@ stock)
8 GB geheugen
Nvidia GTX 660
7200 rpm HDD 1TB

Ik gebruik Adobe Premiere CS6 voor het editen. De Nvidia kaart geeft me een realtime playback doordat de CUDA-cores gebruikt worden voor het renderen van effecten. In bovenstaande laptop zit ook een Nvidia kaart.

Goed, mijn vraag is dus eigenlijk of ik er van uit kan gaan dat de laptop ongeveer vergelijkbare prestaties kan leveren als mijn dekstop pc. De mobiele i7 processor is wel iets langzamer dan mijn desktop i5 volgens mij, maar wellicht dat hyperthreading veel goed maakt?
In mijn desktop is 8 GB geheugen eigenlijk voldoende voor wat ik doe, geheugen loopt zelden vol. Is 8 GB geheugen in die laptop dan ook goed genoeg? Of werkt het dan allemaal toch wat anders (minder)?

Als iemand nog andere laptops kan aanbevelen in die prijsklasse hoor ik het ook graag. Ik heb deze gekozen omdat ik eigenlijk een IPS scherm wil, 7200 rpm HDD, een core i7 en een Nvidia kaart.

Thanks voor de support.

Verwijderd

Je zult inderdaad uitkomen bij de i7 4700 serie of i7 3600 serie (oude generatie dus beter de nieuwe pakken lijkt me :) ). Verder moet je een krachtige grafische kaart pakken, maar het wordt niet snel zo krachtig als de GTX 660. In laptops lopen ze altijd een eind achter.

Je link werkt niet.

• Stab
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:08:
Je zult inderdaad uitkomen bij de i7 4700 serie of i7 3600 serie (oude generatie dus beter de nieuwe pakken lijkt me :) ). Verder moet je een krachtige grafische kaart pakken, maar het wordt niet snel zo krachtig als de GTX 660. In laptops lopen ze altijd een eind achter.

Je link werkt niet.
Thanks. Link aangepast, werkt nu wel.

Verwijderd

Heeft deze niet een grotere display en harde schijf en verder dezelfde specs voor minder geld? Of zie ik iets over het hoofd?

http://www.kieskeurig.nl/...38h/specificaties/1331809

• Stab
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:17:
Heeft deze niet een grotere display en harde schijf en verder dezelfde specs voor minder geld? Of zie ik iets over het hoofd?

http://www.kieskeurig.nl/...38h/specificaties/1331809
Oudere generatie processor, mindere videokaart.

Ik zit zelf nu ook deze te overwegen:
pricewatch: BTO X-BOOK 15CL58

Betere videokaart dan die 1e zelfs nog. Alleen geen IPS scherm.

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Of hij vergelijkbaar zal presteren met je desktop weet ik niet. Wel kan ik je zeggen dat ik ondertussen al twee jaar prima kan editten op mijn laptop waar een 2e generatie i7, 8GB ram, 7200rpm HDD en een GT540m in zit. Realtime 1080 afspelen is geen probleem mits ik er geen directe AE composities er in heb staan dmv de "Replace with after effects composition" functie. Met die N550 moet dat dus zeker ook lukken. Wat 4k betreft kan ik je geen antwoord geven
Pagina: 1