Toon posts:

Waar kun je tegenwoording nog een hoop monitoren bekijken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe monitor. Voor gamers zijn er een hoop vernieuwingen gedaan in het laatste jaar. 120 Herz monitoren. 120 Hertz met strobe-light (aka LightBoost). Deze maand nieuwe monitoren met G-Sync. En Eizo heeft z'n 240Hz non-TN monitor voor gamers. Tijd voor een nieuwe kadootje.

Maar het grote probleem met monitoren is: je kunt er een hoop over lezen, maar om het effect echt de kunnen waarderen, moet je al die monitoren kunnen bekijken. Met je eigen ogen.

De laatste 10 jaar heb ik al mijn computer-onderdelen bij webwinkels gekocht. Heel soms loop ik in de stad nog wel eens een winkel binnen (Computerland, Dixons, Paradigit, etc). Maar daar verkopen ze veelal alleen 1) low-budget stuff (voor mid-budget prijzen), 2) laptops, 3) aan non-gamers. De monitoren die daar staan hebben vaak erg lage specs. Nooit een monitor waar ik in geinteresseerd ben.

Zijn er winkels in Nederland die een goed assortiment aan gaming-monitoren hebben staan in de etalage ? 120 Hz, strobing, g-sync, misschien zelfs Eizo ? Ik heb er geen bezwaar tegen om 50 euro of zo meer uit te geven om de monitor in een winkel te kopen. Als ik de monitor van te voren maar bekijken kan. Is dat uberhaupt nog mogelijk ?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
als het je €50,- waard is en je bent bereid een paar keer naar het postkantoor te gaan. kun je altijd met een beroep koop op afstand een aantal verschillende monitoren in huis halen en bekijken. Kost je alleen de verzendkosten retour sturen.

(Niet de meest sympatieke manier natuurlijk, maar wel precies waar de wet koop op afstand voor bedoelt lijkt te zijn.)

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Voor zo ver ik weet hebben ze bij Azerty in de winkel meerdere schermen op display staan.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:59
Wat je altijd kan proberen is om naar een groot electronica zaak te gaan zoals Media-Markt of Saturn. Daar hebben ze monitoren allemaal op een rijtje staan. Wel uitkijken dat de monitoren elkaar verlelijken of een andere monitor de andere monitor weer mooier laat lijken. Het zijn er zoveel. Voor de echte gaming monitoren weet ik niet of je daar moet zijn. Wat ook nog altijd een optie is is dat je met een nvidia kaart de monitoren kan overklokken. Zo heb ik zelf een dell U2713HM die standaard op 60hz draait overgeklokt op 85. Hij kan 93hz aan en daarna geeft die geen beeld meer bij mijn model.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ShittyNL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:35:
Wat je altijd kan proberen is om naar een groot electronica zaak te gaan zoals Media-Markt of Saturn. Daar hebben ze monitoren allemaal op een rijtje staan. Wel uitkijken dat de monitoren elkaar verlelijken of een andere monitor de andere monitor weer mooier laat lijken. Het zijn er zoveel. Voor de echte gaming monitoren weet ik niet of je daar moet zijn. Wat ook nog altijd een optie is is dat je met een nvidia kaart de monitoren kan overklokken. Zo heb ik zelf een dell U2713HM die standaard op 60hz draait overgeklokt op 85. Hij kan 93hz aan en daarna geeft die geen beeld meer bij mijn model.
Daar hebben ze alleen LG's en Samsungs staan, geen andere merken...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:59
Hhmm, in mijn tijd toen ik daar nog mijn monitor kocht 6 jaar geleden stonden er ook HP's, acer end. Dat was in de Media-Markt in Zwolle.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor jullie suggesties. Maar bij al dat soort zaken heb ik nog nooit een fatsoenlijke (high-end) monitor zien staan.

Ik was vorig jaar bij een grote webwinkel (in Eindhoven), om een bestelling af te halen. In de ontvangstruimte hadden ze een paar artikelen ten toon gesteld. Een paar laptops of zo. Maar ook een monitor, een 21:9 monitor. Slim, want als je zo'n extra-brede monitor met je eigen ogen ziet, ben je er misschien eerder in geinteresseerd. Ik vond het verhelderend, omdat het direct duidelijk was dat ik echt geen wilde hebben.

Een paar jaar geleden ging ik iets anders ophalen, bij een webwinkel die vooral witgoed deed. Die hadden inmiddels een paar vitrines met spul staan naast de afhaal-balie. Hun argument was: "sommige klanten willen toch eerst iets zien voor ze het kopen". Ik vraag me dus af of er niet meer webwinkels ergens een "etalage" hebben. En als ze zo'n etalage hebben, dan zou ik als eerste daar monitoren in zetten.
Pagina: 1