Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mrroy44
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-11-2022
Van mijn TomTom Go2 heeft de adapter het begeven.
Nu liep ik er de laatste tijd toch al steeds meer tegenaan dat ik een kaartupdate nodig had. En ik weet ook niet of het probleem echt in de kabel zit of in de aansluiting in de TomTom
Daarom denk ik dat het verstandiger is nu gewoon een nieuw navigatie systeem te kopen.

Voor mijn werk is het dan ook handig een systeem te hebben dat goed inspeelt op file informatie en evt. op werkzaamheden.
Ik probeer daarom uit te vinden wat nu echt een goed systeem is. Maar Ik kan nergens een echt vergelijk vinden tussen TomTom Live, Garmin en Mio als het aankomt op de file Meldingen.

MIO heeft gratis LIVE TMC, maar is dat hetzelfde als wat TOMTOM doet met zijn LIVE service?
GARMIN heeft 3D trafic.

Maar wat is nu het beste en staan de meerprijs en evt. het abonnement in verhouding tot de kwaliteit?
Is alleen TMC ook een oplossing, of is dat zo zelden up-to-date dat je daar niet echt op kunt vertrouwen?

En tot slot zijn de kaartupdates van alle systemen even goed?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je een iOS of Android apparaat?
Dan kun je ook TomTom of Navigon overwegen.

Navigon Traffic Live is eenmalig 13 euro, bij TomTom betaal je 24 euro per jaar.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Wat wellicht ook een goede optie is: Waze. Het aantal gebruikers in Nederland is inmiddels zo hoog, dat ik nog geen keer in een file terecht ben gekomen die hij niet aangeeft.

Voordeel: gratis, altijd up to date, zeer uitgebreid. Mijn beste voorbeeld: file vanwege ongeluk. Binnen anderhalve minuut zag ik de eerste melding verschijnen.
Nadelen: je deelt jouw snelheid met iedereen (anoniem) en het verbruikt (een beetje) data

• mrroy44
Ik lees over apps best wel wat evaringen m.b.t. kleine weergave. Ik heb een iPhone, maar geen idee of het handig is, of dat een groter novigatie systeem toch beter werkt.

En oh ja...als mijn vrouw hem wil lenen heb ik een probleem. Die heeft mijn oude iPhotne en ik denk dat die niet echt geschikt is gezien veel apps daar al minder snel op draaien. En dan moet ik het twee keer aanschaffen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom moet je het dan 2x aanschaffen? Ik mag hopen dat jullie voor betaalde apps hetzelfde Apple ID delen. :)

Als je een iPhone 5 hebt is Navigon heel goed te gebruiken, maar ook op een iPhone 4 heb ik er nooit moeite mee gehad. Misschien als je TomTom een groter scherm had. Maar zeker Navigon is erg duidelijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn ervaring: de TomTom app is prima bruikbaar op iPhone 4 (en 5). En de HD-Traffic dienst van TomTom bevalt mij erg goed. Vergelijkingsmateriaal heb ik helaas niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mrroy44
Ervaringen met de iPhone 3? Die heeft mijn vrouw namelijk. Ze kan niet hoger dan iOS6 ;-)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19
Google Maps op Android werkt fantastisch. Inclusief live file informatie. Ik weet niet hoe dit op iOS is.
Het enige dat ik mis is dat hij je snelheid en de toegestane snelheid niet weergeeft.

• mrroy44
Mijn ervaring met Google Maps is dat hij niet goed up-to-date is met nieuwbouw wijken. En het is wel erg belangrijk dat alles er in staat.

• mrroy44
Al zoekende over dit onderwerp kom ik er net achter dat de TomTom Go 400,500 en 600 óók TomTom Trafic bieden, zonder extra kosten levenslang.

Gezien ik veel lees over problemen met de APP in de recensies, begin ik inmiddels te denken dat dit de beste optie is.

Heeft iemand nog andere ervaringen hiermee?

UPDATE:

Bedankt voor jullie advies allemaal _/-\o_ . Ik heb er uiteindelijk voor gekozen de TomTomGo 5000 via bestekeus.nl te kopen. Hier was deze TomTom "maar" €272.-
En die heeft levenslang gratis kaartupdates en levenslang gratis Trafic.

De belangrijkste reden was dat ik daarmee geen verbinding met mijn telefoon hoef te maken (data roaming in het buitenland en/of storingen) en ook geen extra abonnement hoef af te sluiten voor trafic.

Ik was bij de App te bang voor crashes zoals ik bij veel reviews lees in de itunesstore.

[ Voor 46% gewijzigd door mrroy44 op 03-03-2014 20:34 . Reden: Over gegaan tot aanschaf ]

Pagina: 1