Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mensen,

Ik ga deze drie onderdelen halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,50€ 192,50
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 105,04€ 105,04
1Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 259,-€ 259,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,54

Wat betreft de koeling heb ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H80i€ 81,90€ 81,90
2Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Blauw, 140mm€ 15,-€ 30,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,90

Ik weet dat corsair veel geluid maakt, maar ik game met een headset op, dus dat maakt mij gelukkig niet zoveel uit.

Ik wil graag weten of het nut heeft om te overklokken, als dit niet zo is, dan kan ik namelijk besparen op het mobo. Wat betreft de koeling ga ik als ik niet overklok, niet veel op besparen. Ik vind het gewoon "tof" om waterkoeling in de kast te hebben, en de 2 led fans zorgen gewoon voor wat extra licht in mn kast, en daarbij natuurlijk ook extra koeling.

Ik heb namelijk een monitor met blauw ambiglow, een toetsenbord met blauwe verlichting, en dan een zwarte kast waarvan links een glasplaat, wat dus geheel blauw schijnt. Ik geil echt op het uiterlijk:P

Ik game op een 27" monitor, op 1920x1080, alles op high/ultra. Ik ga games spelen als bf4, titanfall,cod etc.

Ik snap dat de performance winst natuurlijk afhangt van allerlei factoren, ik hoef ook geen getallen of iets dergelijks weten, alleen of het nut heeft bij deze onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Het heeft wel nut, maar CPU oc maar bar weinig. Voor gameperformance kan je beter je GPU overclocken dan je CPU, maar dat had ik je al verteld in je vele andere topics.. Het is dan ook niet nodig om voor elke vraag een nieuw topic te maken.. Zeker als je al ruimschoots antwoord hebt gehad..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34
"Heeft het nut". Wat is dat voor vraag? en wat voor antwoord zoek je eigenlijk? zoals hierboven staat beschreven heeft het nut om je cpu over te clocken. Of jij er wat aan hebt is een tweede. Bij games heb je indd meer aan overclock GPU omdat dat de bottleneck is. Als je echter simulaties gaat draaien dan kun je met de cpu overclock net wat meer juice uit je systeem halen als je je cpu over clockt.

Je kunt bv nu de oc optie open houden en gewoon aan de gang gaan. Als je dan over twee jaar een nieuwe GPU koopt, dan kan je cpu misschien de bottleneck zijn. Dan kun je misschien je cpu over clocken... zodat je er bij gamen wat van merkt.