Dag iedereen,
Ik ben sinds september nu al aan het kijken voor een nieuwe laptop maar ben er nog altijd niet uit. Eerst had ik speciaal gewacht op de nieuwe Thinkpads maar omdat deze schijnbaar tegenvallen, ben ik andere opties aan het overwegen. Ik zoek dus een krachtige 14 of 15 inch laptop met volgende specificaties :
Specificaties
Merlijn
Ik ben sinds september nu al aan het kijken voor een nieuwe laptop maar ben er nog altijd niet uit. Eerst had ik speciaal gewacht op de nieuwe Thinkpads maar omdat deze schijnbaar tegenvallen, ben ik andere opties aan het overwegen. Ik zoek dus een krachtige 14 of 15 inch laptop met volgende specificaties :
Specificaties
- 14 of 15inch : Ik zou eerder voor de 14inch kiezen voor het langere batterijleven.
- Core i7 : geen lage voltage processoren zoals de U serie
- Dedicated GPU : ondanks ik niet veel spelletjes speel, wil ik toch altijd kunnen een spel spelen als ik zou willen. Wel niet op de hoogste settings.
- 16GB RAM
- SSD
- Minimum scherm resolutie van 1080p.
- Batterijduur moet makkelijk toch 4u meegaan. Ik moet elke week 2 maal het vliegtuig op en momenteel is het onmogelijk om met men laptop 2uur te werken.
- Goede Linux ondersteuning (al is dit niet het belangrijkste punt)
- Het budget is €2500. Het is een redelijk hoog budget maar ik gebruik men laptops altijd vrij lang.
- Lenovo T440p
Dit was mijn eerste gedacht. Voldoet aan al men specificaties maar het enigste minpunt vind ik het touchpad. Ik heb het kunnen uitproberen en ik vind het helemaal niet mijn ding. Al denk ik wel dat ik er aan gewoon zou kunnen geraken. - Dell M3800
Heeft ook mooie specificaties en blijft ook redelijk licht voor een 15inch. Een aantal nadelen zijn : geen ethernet poort, weinig uitbreidingsmogelijkheden, mindere batterij. - HP ZBook 14
Geen full-voltage CPU, wel makkelijk voor uit te breiden. Ook een zeer degelijk touchpad en toetsenbord.
Merlijn
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 16:25 ]