• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 10:11
Hallo,

Mijn vader gebruikt een Packard Bell EasyNote MH36 (Ja, ik weet het. Een miskoop)

Hier op draait op dit moment Windows 8.1. En het is echt drama. Hij loopt regelmatig vast, zelfs bij het gebruiken van simpele programma's als Microsoft Office. En zodra er een stream gedraaid word in lage kwaliteit in een webbrowser, loopt het weer eens vast.

Ik heb de laptop geformatteerd, antivirus draait erop. De laptop beschikt over 3GB RAM geheugen. Moet toch genoeg zijn voor simpele processen als lage kwaliteit stream?

Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02
Wat staat er in het logboek? Heb je het geheugen al eens getest?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39

_Apache_

For life.

Hoe oud is de laptop? Wellicht stof opbouw in de luchtafvoer?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Suren01
5 jaar oud. Alle drivers zijn geinstalleerd. Updates ook. Het is alleen ontzettend frustrerend omdat deze laptop de makkelijkste zaken niet trekt.

Bij een lage kwaliteits stream van voetbal staat er al dat er 99% geheugen verbruikt word in taakbeheer, alsof er een heel zwaar proces gedraaid word.

Downgraden naar W7 is geen enkel probleem, of functies uitschakelen. Als de laptop maar niet vastloopt

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Zelf heb ik (geloof ik) ook een MH36 staan die afgedankt was als 'defect'.
offtopic:
Heb dat ding gekregen om te slopen, omdat ie 'defect' was, heb em uiteindelijk
weer aan de praat gekregen

Ding deed ongeveer hetzelfde liep telkens vast.
Uiteindelijk heb ik (na vanalles checken, van geheugen tot hardeschijf en temperaturen) vanalles losgekoppeld en kwam tot de conclusie dat de laptop niet meer vast liep als de DVD speler was losgekoppeld...(ja echt 8)7 ) .

Durf niet met zekerheid te zeggen dat dat meteen het probleem is, want het is een laptop met een slechte bouw kwaliteit, maar het is zeker iets wat je even kan uit proberen.

De drive zit met slechts een paar schroefjes vast geloof ik, en kun je dan zo uit de bay trekken.

Als dat niet geholpen heeft, zou ik eens een testje doen met HDTune, kijken of de S.M.A.R.T waardes van de hardeschijf nog goed zijn en/of een uitgebreide oppervlakte scan doen (mogelijk bad sectors).

[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 03-03-2014 15:40 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien wel een update voor je dvd speler installeren dan? ik heb ze voor dell iig wel eens voorbij zien komen. en anders mischieen eerst disabelen in de device manager voordat je hem echt fysiek verwijderd ?

Iperf

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

fish schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:54:
mischien wel een update voor je dvd speler installeren dan? ik heb ze voor dell iig wel eens voorbij zien komen. en anders mischieen eerst disabelen in de device manager voordat je hem echt fysiek verwijderd ?
Ik heb even op de site van Packard Bell zelf gekeken op het modelnummer, maar ik heb geen drivers / updates zien staan hiervoor.

Misschien kan je de DvD drive eens uitzetten in de bios om zo te testen of dit ook helpt.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
een 5 jaar oude laptop en dan windows 8.1 draaien, ik denk dat dit iets te veel van het goede is voor zo'n "oude" laptop. Had je er met je vorige OS ook last van?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn 7 jaar oude deed het ander prima met 8 (core2 dou)

Iperf

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik draai hier Windows 8.1(X64) op een Dell D820/4GB uit 2006 (8 jaar oud inmiddels!!) en dat draait inmiddels als de spreekwoordelijke brandweer, zeker ook door de Samsung 840 SSD die ik er in geplaatst heb.

Probleempje waar ik met mijn D820 tegenaan liep was initieel 100% vergelijkbaar met dat wat TS heeft en werd veroorzaakt door de WLAN adapter van Intel welke niet meer supported werd door Intel terwijl Microsoft er wel een WHQL driver voor in had gebakken. Vooral met streams ging de WLAN driver het eventlog aan het vol kliederen met meldingen (eventlog/system van 20Mb werd in pakweg 5 seconden volledig gevuld). Linkje met NIET supported kaartjes.

Ik heb bij mij het (Full-Size) Intel 3945ABG PCIe kaartje vervangen door een Halfsize Intel 2230 PCIe kaartje en daarmee walren alle problemen weg.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Welke programma's lopen er nou niet? Ik lees alleen iets over lage kwaliteit streams, maar wat dat nu precies is :?

• Suren01
Websites als Facebook lopen soms vast. Het is met name als er een stream gedraaid word van bijvoorbeeld www.firstrow1.eu. Geheugengebruik stijgt naar 99%

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
geheugen gebruik van 99% is dat het apparaat dik loopt te swappen naar pagefile op de hdd. misschien een herinstall stof vrij maken en een kleine geheugen upgrade naar 4GB en een SSD. ook met ding kun je dan nog ff voorruit.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Wellicht even op spyware controleren en een andere browser proberen. Cache/history leeghalen van je browser doet soms ook wonderen.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb dit probleem met mijn oude Acer ( 3 jaar) en dit komt door de hardeschijf die vol bad sectors etc zit... Draait nog wel alleen uber sloom..

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Wat geeft S.M.A.R.T weer ? Het kan ook komen omdat er te veel fouten op de HDD staan. Want wanneer loopt hij vast tijdens het laden van iets of ook als je niks doet ?

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1