Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:00
Beste tweakers h

ik heb op het moment de volgende opstelling
Philips tv
hk avr 350 5.1 surround
Acryan hd mini2
Bedraad netwerk

Ik merk dat er aan de acryan wat beperkingen zitten en wil deze daarom naar de slaapkamer verhuizen en dan in de woonkamer een nieuwe mediaspeler neerzetten.

Wat wil ik er mee doen:
Films van mijn qnap(nas) bekijken. 1080p en als het even kan ook 3d voor de toekomst. Dit via xbmc hoor hier veel goede verhalen over.
Spotify op draaien en deze bedienen via de tablet zodat ik geen tv aan hoef te zetten maar wel kan luisteren via de surround set
Filmpjes die ik op de tablet opzoek laten zien op de tv.
Geen extra afstandsbedieningen dus eigenlijk via de tablet bedienen of telefoon
het systeem moet ook snel en snappy aanvoelen

Het moet ook allemaal makkelijk te bedienen zijn omdat mijn vriendin niet zo veel geduld heeft als ik :9
kwa prijs mag het ongeveer 150 kosten

Ik heb zelf zitten kijken naar een aantal android mini pcs omdat dat mij het makkelijkste in gebruik leek ivm android maar hoor steeds meer verhalen dat deze niet goed overweg kunnen met hd materiaal wat wel een must is.

Ook heb ik na de raspberry pi zitten kijken maar ben bang dat ik daar teveel zelf aan moet doen om het werkend te krijgen. ben wel handig met dingen in elkaar zetten en installeren maar van programmeren heb ik weinig kaas gegeten.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel verschillende dingen zijn.
Daarom mijn vraag voor wat advies hier. ga ik het wel redden met de android mini pc of ga ik daar egt problemen krijgen met 1080p afspelen en xbmc? Of toch voor de raspberry gaan?
Zijn er nog andere systemen die ik miss over het hoofd zie.

Alvast bedankt