Hey Tweakers,
Vorige keer hebben jullie mij al geholpen voor een pc upgrade en nu zou ik nog eens aan jullie om advies vragen voor mijn HTPC(en ook een beetje game pc).
Ik ben zelf tot deze twee builds (een Intel en AMD build) gekomen en weet niet echt welke ik het beste zou kunnen pakken en of mijn gekozen hardware wel goed is.
Dit is mijn Intel build:
En dit is mijn AMD build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onder mijn TV zetten om Netflix,Youtube en andere zaken te kunnen kijken via mijn NAS. En ook om er mee te kunnen gamen (Voornamelijk ook eens steamOS proberen te draaien).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max € 400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, mijn vorige grafische kaart zou ik graag hergebruiken, indien die te groot is heb ik ook nog een oudere grafische kaart.
Het gaat over deze twee kaarten:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles buiten de videokaart, dus een moederboord, CPU, RAM, kast, voeding, CPU-koeler en opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, ik wil een zo goedkoop mogelijk systeem bouwen voor mijn vereisten. Ik zou wel graag de Fractal Design Node 304 gebruiken als kast omdat ik dat een goed merk vind en de kast er niet mis vind uitzien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag een kleine computer hebben die fluisterstil is. Ook zou ik graag een WiFi verbinding kunnen maken vermits ik niet echt kabels wil beginnen trekken(Daarom ook dat ik altijd moederborden met wifi heb gepakt). Ook wil ik er enkel linux op draaien dus liefst hardware die goed draait op linux.
Ga je overklokken?
Neen.
Alvast bedankt,
Aercaen
Vorige keer hebben jullie mij al geholpen voor een pc upgrade en nu zou ik nog eens aan jullie om advies vragen voor mijn HTPC(en ook een beetje game pc).
Ik ben zelf tot deze twee builds (een Intel en AMD build) gekomen en weet niet echt welke ik het beste zou kunnen pakken en of mijn gekozen hardware wel goed is.
Dit is mijn Intel build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 30,44 | € 30,44 |
| 1 | MSI H87I AC | € 97,34 | € 97,34 |
| 1 | Gigabyte GV-N560OC-1GI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Momentus 5400.6 ST9250315AS, 250GB | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,99 | € 63,99 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,36 | € 22,36 |
| 1 | Corsair VS2GB1333D3 | € 21,- | € 21,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 600W | € 69,85 | € 69,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 348,97 | |
En dit is mijn AMD build:
| 1 | AMD A4-5300 Boxed | € 38,- | € 38,- |
| 1 | ASRock FM2A88X-ITX+ | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Seagate Momentus 5400.6 ST9250315AS, 250GB | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,99 | € 63,99 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 22,36 | € 22,36 |
| 1 | Corsair VS2GB1333D3 | € 21,- | € 21,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 600W | € 69,85 | € 69,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 340,14 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onder mijn TV zetten om Netflix,Youtube en andere zaken te kunnen kijken via mijn NAS. En ook om er mee te kunnen gamen (Voornamelijk ook eens steamOS proberen te draaien).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max € 400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, mijn vorige grafische kaart zou ik graag hergebruiken, indien die te groot is heb ik ook nog een oudere grafische kaart.
Het gaat over deze twee kaarten:
| 1 | MSI NX8800GT-T2D512E-OC | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,00 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles buiten de videokaart, dus een moederboord, CPU, RAM, kast, voeding, CPU-koeler en opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, ik wil een zo goedkoop mogelijk systeem bouwen voor mijn vereisten. Ik zou wel graag de Fractal Design Node 304 gebruiken als kast omdat ik dat een goed merk vind en de kast er niet mis vind uitzien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag een kleine computer hebben die fluisterstil is. Ook zou ik graag een WiFi verbinding kunnen maken vermits ik niet echt kabels wil beginnen trekken(Daarom ook dat ik altijd moederborden met wifi heb gepakt). Ook wil ik er enkel linux op draaien dus liefst hardware die goed draait op linux.
Ga je overklokken?
Neen.
Alvast bedankt,
Aercaen