Toon posts:

minecraft server vragen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een paar vraagjes over een minecraft server die ik run! hopelijk hebben sommige van jullie hier antwoord op. ;D

1) ik heb in mijn computer 6GB ram. met readyboost heb ik daar 8GB bij gedaan. (6+8=14GB). kan ik mijn minecraft server voor 100% laten hosten op die 8GB. zo ja moet ik dan gewoon in het RUN.bat bestand 8GB invullen. of is daar een speciale manier voor.

2) deze vraag is een aansluiting op vraag 1. momenteel run ik mijn minecraft server op 2,5GB ram. hoeveel mensen kunnen er ongeveer in mijn server. (specs pc + speedtest komen onderaan). en hoeveel mensen kunnen erin als ik de server 8GB readyboost ram geef (aansluiting op vraag 1). natuurlijk wil ik geen sloom internet of een slome computer krijgen door de server!

3) is er een manier om de server 24/7 te laten lopen. zonder dat ik betaal of mijn laptop 24/7 aan laat staan? zo ja, hoe doe ik dit.

4) voor de minecraft spelers onder ons :D. wat lijkt jullie vet om te zien in een faction server. wat lijkt jouw leuk?

de specs van mijn pc:

intel core i7 3632qm 2,2 GHZ (3,2 met turboboost)
6GB ram + 8GB readyboost (samen dus 14GB ram) (of mag ik readyboost absoluut niet erbij op tellen?)
500GB HDD
nvidia geforce 710M 2GB VRAM
intel HD graphics 4000 (standaard in de processor)

speedtest (bron: speedtest.net )
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3344787036.png

iedereen alvast bedankt!
mvg,

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En dat is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:29

Releases

Ja maar!

Waar is de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik teste ff iets om mijn speedtest te embedden :D
is niet gelukt nu staat alles er wel!
had niet zo snel antwoord verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 18:30
Je moet je eerst even afvragen waarom je upload hoger is dan je download. Daarnaast kan je server niet runnen zonder je apparatuur aan te houden of je moet een server huren.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Daarnaast is readyboost een achterhaalde, trage oplossing om extra geheugen te krijgen. Steek er dan gewoon een paar latjes geheugen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShittyNL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:16:
Je moet je eerst even afvragen waarom je upload hoger is dan je download. Daarnaast kan je server niet runnen zonder je apparatuur aan te houden of je moet een server huren.
ik zal even kijken naar het eerste.
momenteel run ik al een minecraft server! deze werkt prima! alleen af en toe een klein beetje lag omdat de server te weinig ram heeft! de server host ik via de gratis software die je kan downloaden op de site van minecraft. dit is met behulp van portforwarden ed.
DennusB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:18:
Daarnaast is readyboost een achterhaalde, trage oplossing om extra geheugen te krijgen. Steek er dan gewoon een paar latjes geheugen bij!
oh dat wist ik niet!
het probleem is dat ik op een laptop zit met dus 6GB ram. en het maximale dat ik kan ik 8GB. dus dat zal niet veel helpen!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:19:
oh dat wist ik niet!
het probleem is dat ik op een laptop zit met dus 6GB ram. en het maximale dat ik kan ik 8GB. dus dat zal niet veel helpen!
En dan heb je gelijk het probleem te pakken : Een laptop is niet gemaakt om voor meerdere gebruikers een Minecraft server te hosten. Daar heb je een server voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:25:
[...]

En dan heb je gelijk het probleem te pakken : Een laptop is niet gemaakt om voor meerdere gebruikers een Minecraft server te hosten. Daar heb je een server voor nodig.
maar mag ik helemaal niet uitgaan van readyboost? of is de snelheid van readyboost gewoon minder goed. waardoor. 8GB readyboost gelijk staat als 4GB normaal RAM.
want als ik alle readyboost toewijs aan mijn server. en ik krijg de kracht van 4GB RAM. dan is het nog steeds een verbetering. of moet ik dit idee gewoon uit mijn hoofd zetten. en is readyboost alleen handig om mijn laptop ietsje sneller te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:26:
[...]

maar mag ik helemaal niet uitgaan van readyboost? of is de snelheid van readyboost gewoon minder goed. waardoor. 8GB readyboost gelijk staat als 4GB normaal RAM.
want als ik alle readyboost toewijs aan mijn server. en ik krijg de kracht van 4GB RAM. dan is het nog steeds een verbetering. of moet ik dit idee gewoon uit mijn hoofd zetten. en is readyboost alleen handig om mijn laptop ietsje sneller te maken!
Zoals ik al zei, als je dit wilt hosten voor vrienden of what ever moet je daar een dedicated pc/server voor neer zetten. Een laptop is hier niet voor gemaakt en dit ga je niet vloeiend aan de praat krijgen. Ook al prop je er 64GB readyboost bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Zoals ik al zei, als je dit wilt hosten voor vrienden of what ever moet je daar een dedicated pc/server voor neer zetten. Een laptop is hier niet voor gemaakt en dit ga je niet vloeiend aan de praat krijgen. Ook al prop je er 64GB readyboost bij.
okee jammer :C

in ieder geval bedankt voor het snelle reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Readyboost maakt het systeem alleen trager. Zodra je in je readyboost gedeelte komt zal je computer/laptop heel traag gaan aanvoelen. Of je minecraft server gebruik maakt van het RAM hangt af van hoeveel je minecraft server je ram geheugen veranderd. Windows geeft prioriteiten aan taken en in dit geval dan ook met je ram geheugen.

Daarnaast heb ik zelf een minecraft server runnen op een Odroid-U2 met bijna geen mods en een aangepaste versie van MineCraft server namelijk Spigot en dat werkt wel. Kijk daar anders even na als je laptop het nu al niet aan kan om een gemoddificeerde minecraft server launcher te gebruiken. Spigot werkt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShittyNL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:28:
Readyboost maakt het systeem alleen trager. Zodra je in je readyboost gedeelte komt zal je computer/laptop heel traag gaan aanvoelen. Of je minecraft server gebruik maakt van het RAM hangt af van hoeveel je minecraft server je ram geheugen veranderd. Windows geeft prioriteiten aan taken en in dit geval dan ook met je ram geheugen.

Daarnaast heb ik zelf een minecraft server runnen op een Odroid-U2 met bijna geen mods en een aangepaste versie van MineCraft server namelijk Spigot en dat werkt wel. Kijk daar anders even na als je laptop het nu al niet aan kan om een gemoddificeerde minecraft server launcher te gebruiken. Spigot werkt heel goed.
ik zal eens kijken! momenteel gebruik ik bukkit!
werken de bukkit plugins trouwens ook op spigot?
maakt verder niet uit anders maar zou wel fijn zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
1) Niet doen, laat ready-boost erbuiten. Is een techniek voor oude langzame PC’s. Dit zal zo niet werken.
2) Je kan meer ram toewijzen want je hebt wat over. Maar hoeveel mensen er op kunnen is moeilijk te zeggen. Ligt aan de addons, wat er gebeurd e.d.
Ik zat met mijn eigen server met 1-3 personen altijd al aan de 2-3 GB (Veel addons, FTB ultimate of Technic Big Dig)
3) Manier om server 24/7 te hebben is om de PC 24/7 aan te hebben, of om een server te huren. Of iemand zo ver te krijgen om het voor jouw te hosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Spigot is gebasseerd op bukkit dus dat zou moeten lukken!

http://www.spigotmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Volgens mij heb je een verkeerd beeld bij het hosten van een Minecraft server.

Ik heb zelf een tijdlang (bijna 1 jaar) op een Virtuele Machine in VMware workstation op mijn PC een Tekkit (modpak) server gehad. Om deze te kunnen draaien voor 12 spelers heb ik in totaal 24 GB geheugen in mijn PC gedrukt, zodat de server kon draaien met 10 GB, en ik zelf mijn fysieke PC ook nog kon gebruiken.

Een Minecraft/Tekkit/Bukkit/SPigot server hosten vraagt meestal wat meer dan gewoon kantoorgebruik van een laptop. Als je meerdere spelers op je server wil hebben, is de server voor elke speler aan het bijhouden wat ze aan het doen zijn. Voor elke speler wordt een deel van de kaart ingeladen, wordt elke beweging van de speler bijgehouden en wordt elke wijziging aan de kaart/inventory/chest of whatever direct weggeschreven. Al deze taken zorgen voor geheugengebruik, processorgebruik en vooral (heb ik gemerkt) diskgebruik. Over het algemeen ga je dat met een relatief standaard laptop niet redden.

Sinds een maand of twee draait de Tekkit server op een fysiek gescheiden machine, op VMware ESXi 5.5 met 16GB geheugen voor de machine die Tekkit draait. Deze server draait dag en nacht.

De Tekkit-VM die op mijn server draait, heeft 2 cores van de i7 3870 processor, 16 van de 64GB RAM en heeft een 200GB disk op een raid 5 array. Zelfs dan heeft ie zo heel af en toe nog resourceproblemen.

(Ow, en je kunt in Java NIET meer geheugen toewijzen dan je in je machine hebt zitten. Ik heb het geprobeerd, dan krijg je doodleuk de melding data Java het benodigde geheugen niet kan reserveren.)

[ Voor 0% gewijzigd door _Buran_ op 03-03-2014 13:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee! ik zal nu even kijken naar het verschil tussen Bukkit en Spigot!
en dan zie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
persoonlijk merk ik niet veel verschil tussen Spigot en Bukkit.
de Bukkit plugins werken trouwens wel gewoon op Spigot dus dat is geen probleem! in ieder geval nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:47:
persoonlijk merk ik niet veel verschil tussen Spigot en Bukkit.
de Bukkit plugins werken trouwens wel gewoon op Spigot dus dat is geen probleem! in ieder geval nogmaals bedankt!
En wat is je oplossing nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:49:
[...]

En wat is je oplossing nu dan?
wat is ervan geleerd heb:

- beter laat ik het hosten door een bedrijf
- voor nu: geef ik de server 3 of 3,5 GB ram (misschien meer maar dat moet ik even kijken)
- readyboost werkt niet
- Spigot schijnt beter te zijn als Bukkit
- en dat een laptop eigenlijk niet geschikt is!

maar goed aangezien ik nogal dom ben :P :
kent iemand een goede, betrouwbare site (voorkeur naar een nederlandse) waar ik een goede server kan hosten? dan maar is even kijken daarnaar.

(jaja ik kan heus wel googlen. maar dan weet ik nog steeds niet of het betrouwbaar is :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:52:
[...]

wat is ervan geleerd heb:

- beter laat ik het hosten door een bedrijf
- voor nu: geef ik de server 3 of 3,5 GB ram (misschien meer maar dat moet ik even kijken)
- readyboost werkt niet
- Spigot schijnt beter te zijn als Bukkit
- en dat een laptop eigenlijk niet geschikt is!

maar goed aangezien ik nogal dom ben :P :
kent iemand een goede, betrouwbare site (voorkeur naar een nederlandse) waar ik een goede server kan hosten? dan maar is even kijken daarnaar.

(jaja ik kan heus wel googlen. maar dan weet ik nog steeds niet of het betrouwbaar is :D )
En toch is dit prima iets wat je kan vinden op Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Spigot is niet beter, het is lichter. Het is een aangepaste versie van Bukkit. Het gaat zuiniger om met je resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Misschien helpen wat cijfers...

Goedkope USB stick: 1 MB/s random write
Duurdere USB 3 stick: 46 MB/s random write
DDR3: 25.000 MB/s random write

Dus nee dat Readyboost is nog niet eens 1% van de snelheid van ram geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-03-2014 18:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendonsie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 10:48
Beste

Als hoster van een eigen server, en hoster van vele andere Minecraft servers antwoord ik graag op uw vragen.

1) Vanaf 1 GB RAM kunt u een server opzetten. Met uw specs zal dit zeker lukken.

2) Hanteer indien je plugins gebruikt de regel 70 MB RAM per slot. Dan zit je zeer goed.

3) Servers thuis hosten loopt meestal niet zo goed af op lange termijn. Denk maar aan de ping en de upload beperkingen. Met portforwarding kom je een eind, maar het zal al vlug uw groei beperken. Een datacenter blijft aangeraden.

4) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter hosten bij iemand bij http://wdmsh.nl <----- 3 euro per gb ram of andere

ik heb zelf ook een server met 45 gb ram (was meer) staat 24/7 no lagg 100% uptime ik ik run hem al 4 jaar !

Hulp / infomatie

ip: mcsupercraft.ns7.nl:25611 _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

ik heb zelf ook een eigen server, die ik laat hosten. Tegenwoordig kost dat voor 5 personen nog geen 2,50 per maand! Ik zou het thuis hosten zelf niet doen omdat je er veel tijd aan kwijt bent, terwijl een goede host het automatisch doet.
Pagina: 1