Veel kast koelers

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb een WTX 8500 case van Addtronics en er zit een 400Watt voeding bij en er kunnen heel wat case fannen in de case 3x 92*92mm + 1x 80*80 aan de voorzijde en 4x 80*80 aan de achterkant plus 1x 80*80 ergens bovenin.

Komt er straks in die kast een cd-rom + rewriter + DvD + FloppyDrive en een aantal Harddisk's en op de processor komt zo'n Alpha koeler waarop ook nog eens twee Delta fannen zitten.60*60
Die komen dan geloof ik op het mobo (BE6 II).
En laterz nog een Peltiertje erop.
Er zit aan de voeding echt wel een berg stekkers maar ik geloof niet dat ik alles zo aan kan sluiten hoe doen jullie dat met al die case fannen? zijn ze geschakkeld met elkaar of gebruiken jullie een extra voeding
buiten de kast om.
Het lijkt mij dat als je de normale interne
devices heb aangesloten je niet nog eens een stuk of negen stekkers over hebt om je wind molentjes van spanning te voorzien.
Wie weet de mooiste manier om alles netjes
draaiende te krijgen.

Oh ja er zitten ook wielen bij voor onder de kast gelukkig zijn ze uitgerust met remmen
:)

Verwijderd

Ten eerste is het bij een niet overgeklokt systeem niet nodig om al die fanopeningen van fans te voorzien.
Voor de stroomvoorziening, zorg er eerst voor dat je alle interne apparaten hebt aangesloten. Als je nu nog stekkers te kort komt voor de fans, zijn er splitterste koop. Dit zijn stekkertjes die je op een voedingsstekker zet, zodat je er nu een extra stekker bij hebt. De meeste fans hebben zelf aan de stroomvoorziening al een aftakking zitten, zodat de aansluiting van een fan je geen stekkers kost.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Het is wel de bedoeling dat er wordt overgeclocked daarom heb ik ook deze case aangeschaft omdat met mijn huidige case je geen kant uit kan. Ik heb wel al een paar fannen van Sunon 92*92 en daar zitten inderdaad 2 stekkers aan dus dan mag je ze gewoon door lussen? Of zitten er nog bepekingen aan (de hoeveelheid fannen op een stekker vanuit je voeding)
En dat van die splitter wist ik niet dus dat mot ik ff onthouden. Thanks.

Mvg NWbe

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:45

4POX

Everybody is wired

Als jij fans gaat doorlussen betekent dat je ze in serie schakeld... Dus wordt de spanning over de fans gedeelt...

Dus twee fans in serie op 12 volt is 6 volt per fans...

Gewoon parellel schakelen..

En als je het echt goed wil doen moet je de fan aansluiting uit de voeding halen.. Want daar zit een aansluitng voor 15 volt en dan draaien de fans optimaal

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4pox, wat newbie met dat doorlussen bedoeld, is ook parallel.
newbie,
hoeveel finnen je op een stekker van je voeding(dus op een draad) kan zetten, weet ik zo niet. Ik denk wel dat er toch een stuk of vier op een draad kunnen, als je kijkt naar het draadje dat aan de fin zit, en die uit je voeding komen.