Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RobNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 21:40
iBood heeft vandaag een EzCast in de aanbieding. Nu ben ik opzich wel op zoek naar een apparaatje zoals deze, zodat ik overal AirPlay kan streamen via mijn iPad.

Echter vraag ik me af, zijn er ook alternatieven? Of waar moet ik op letten?
Is een ChromeCast ook een optie? Deze staat op Amazon voor 35 dollar.
Werkt deze ook met de Nederlandse NetFlix bijvoorbeeld?

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 01:45
Voor Airplay is dit toch niet echt aan te raden tenzij het alleen voor muziek is. Sinds iOS 7 zijn er toch wat problemen met Airplay Video & Picture, ook in bijvoorbeeld XBMC. Daarom is de veiligste keus toch een Apple TV als het ook om beeld gaat.

Die vind je tegenwoordig ook voor 70 euro 2e hands oid. Voordeel van deze ezcast is toch voornamelijk dat hij voor meerdere platform toegankelijk is en Android/Windows Airplay mirror achtige functies geeft.

Denk trouwens wel dat ik er zelf 1 ga bestellen om te kijken of ik Steam Big Picture met acceptabele latency vanaf m'n PC op de TV kan krijgen.

edit: toch kleine nuance -> er is wel een kans dat Airplay video e.d. werkt, MAAR je weet niet zeker wat wel en niet werkt en voor hoe lang dit werkt. Airplay blijft een gesloten protocol waarvoor officieel een licentie bij Apple afgenomen moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door MathijsR op 03-03-2014 11:38 ]

• RobNL
MathijsR schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:36:
Voor Airplay is dit toch niet echt aan te raden ...
Thanks, en ja je hebt gelijk wat AirPlay betreft.
Ik vond het er alleen zo makkelijk uitzien dat het plug en play is in elke TV. Dit is natuurlijk met een ATV ook, maar is veel groter en meer werk om "mee te slepen".

Ik denk dat ik de aanbieding maar skip en wacht op ChromeCast (wordt AirPlay daar wel op ondersteund?)

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 01:45
Daar werkt AirPlay uberhaupt niet op nee. Mocht XBMC Airplay weer volledig aan de praat krijgen zou ik denk ik dan op zoek gaan naar een goedkope Android stick met XBMC erop.

Voorlopig is toch echt de Apple TV de enige gegarandeerd werkende oplossing voor Airplay video.

• RobNL
MathijsR schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:27:
Daar werkt AirPlay uberhaupt niet op nee. Mocht XBMC Airplay weer volledig aan de praat krijgen zou ik denk ik dan op zoek gaan naar een goedkope Android stick met XBMC erop.

Voorlopig is toch echt de Apple TV de enige gegarandeerd werkende oplossing voor Airplay video.
Bedankt.
Ik heb hem niet gekocht, bedankt voor je info :)