Beste mede tweakers,
Ik ben al 3 dagen aan het aankl**en maar helaas wilt het niet goed werken wat ik wil..
De situatie
Intern zitten we hier met meerdere bedrijven in 1 pand.
Wel delen we met z'n allen 2 servers (terminal server en een exchange bak).
Nu willen we voor alle bedrijven alles op de exchange server gaan doen omdat we allemaal voor diverse bedrijven werken.
Voorbeeld: Ik werk voor 2 bedrijven, mijn collega voor 3 en een andere collega weer voor 6).
Als hoofd adres is de server ooit ingesteld naar bedrijfA.nl
Nu worden we alleen steeds groter en hebben we ook bedrijfB.com t/m bedrijfM.eu (ook meerdere domeinnamen voor elk bedrijf).
De instellingen
In mijn opzicht kan ik dit allemaal op de volgende manier oplossen:
- Een nieuwe gebruiker toevoegen
- De gebruiker een nieuw email adres toewijzen (EMC -> Receipt Conf -> Mailbox - > User -> Email adresses -> Uitvinken van email update -> nieuw email adres toevoegen)
- Bij mijn Organization Conf een accepteddomain instellen van het nieuwe account
- Uiteindelijk diverse permissies wijzigen zodat toegang wordt verleend in outlook etc.
Het probleem
Het probleem is nu alleen dat ik geen e-mails kan ontvangen van buiten af maar wel alle domeinen naar de server ingesteld staan. Van het ene bedrijf naar het andere werkt wel (uiteraard).
Alle domeinen zijn bij 1 registar geregistreerd.
Vergeet ik nu ergens een stap?
Alvast bedankt voor het meedenken aan deze oplossing
Ik ben al 3 dagen aan het aankl**en maar helaas wilt het niet goed werken wat ik wil..
De situatie
Intern zitten we hier met meerdere bedrijven in 1 pand.
Wel delen we met z'n allen 2 servers (terminal server en een exchange bak).
Nu willen we voor alle bedrijven alles op de exchange server gaan doen omdat we allemaal voor diverse bedrijven werken.
Voorbeeld: Ik werk voor 2 bedrijven, mijn collega voor 3 en een andere collega weer voor 6).
Als hoofd adres is de server ooit ingesteld naar bedrijfA.nl
Nu worden we alleen steeds groter en hebben we ook bedrijfB.com t/m bedrijfM.eu (ook meerdere domeinnamen voor elk bedrijf).
De instellingen
In mijn opzicht kan ik dit allemaal op de volgende manier oplossen:
- Een nieuwe gebruiker toevoegen
- De gebruiker een nieuw email adres toewijzen (EMC -> Receipt Conf -> Mailbox - > User -> Email adresses -> Uitvinken van email update -> nieuw email adres toevoegen)
- Bij mijn Organization Conf een accepteddomain instellen van het nieuwe account
- Uiteindelijk diverse permissies wijzigen zodat toegang wordt verleend in outlook etc.
Het probleem
Het probleem is nu alleen dat ik geen e-mails kan ontvangen van buiten af maar wel alle domeinen naar de server ingesteld staan. Van het ene bedrijf naar het andere werkt wel (uiteraard).
Alle domeinen zijn bij 1 registar geregistreerd.
Vergeet ik nu ergens een stap?
Alvast bedankt voor het meedenken aan deze oplossing
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser