Ik ben op zoek naar een betrouwbare, vlotte, energiezuinige desktop om de administratie op te doen.
Naast administratie zal ik er onderdelen (internet) mee bestellen en eens op youtube mee komen.
Wat ik wil is een energiezuinige pc (staat de hele dag aan) die voorlopig een tijd mee kan en lekker vlot/snel is in gebruik. Geen voorkeur qua merken. Toetsenbord e.d. zijn allemaal al aanwezig. Enige is dat ik twee schermen naast elkaar gebruik (VGA & DVI). Die mogelijkheid wil ik behouden.
Budget is zo'n €200-€500.
Overklokken e.d. zal niet gebeuren.
SSD is ook niet nodig.
Ik twijfel erg tussen een amd/intel i/intel g processor.
Onderstaande setup is een richting:
Behuizing liefst een beetje compact mogelijk en mooi. Ik wil alleen geen pc waarbij de behuizing zo klein is dat ie niet lekker kan koelen (herrie enz)
Is het nog handig om dual channel te gaan draaien?
Ook met het besturinggsysteem zit ik in m'n maag.. 64bit maar win 7 of 8 of 8.1? Het lekkerste vind ik een "klassieke" desktop werken. Dus geen tegels enz. Gewoon a la XP/7. Geen ervaring met 8.x versies en dus ook geen idee of dat in die versies ook mogelijk is.
Naast administratie zal ik er onderdelen (internet) mee bestellen en eens op youtube mee komen.
Wat ik wil is een energiezuinige pc (staat de hele dag aan) die voorlopig een tijd mee kan en lekker vlot/snel is in gebruik. Geen voorkeur qua merken. Toetsenbord e.d. zijn allemaal al aanwezig. Enige is dat ik twee schermen naast elkaar gebruik (VGA & DVI). Die mogelijkheid wil ik behouden.
Budget is zo'n €200-€500.
Overklokken e.d. zal niet gebeuren.
SSD is ook niet nodig.
Ik twijfel erg tussen een amd/intel i/intel g processor.
Onderstaande setup is een richting:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M | € 46,80 | € 46,80 |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.D, 1TB | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Antec VSK-3000E | € 24,10 | € 24,10 |
| 1 | Kingston KVR16N11S8/4 | € 33,99 | € 33,99 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 38,- | € 38,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,89 | |
Behuizing liefst een beetje compact mogelijk en mooi. Ik wil alleen geen pc waarbij de behuizing zo klein is dat ie niet lekker kan koelen (herrie enz)
Is het nog handig om dual channel te gaan draaien?
Ook met het besturinggsysteem zit ik in m'n maag.. 64bit maar win 7 of 8 of 8.1? Het lekkerste vind ik een "klassieke" desktop werken. Dus geen tegels enz. Gewoon a la XP/7. Geen ervaring met 8.x versies en dus ook geen idee of dat in die versies ook mogelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door PvdH op 03-03-2014 10:58 ]