Beste tweakers,
Ik ben aan het spelen met jquery om er wegwijs mee te worden. Momenteel ben ik nog een leek op het gebied van javascript. Ik loop echter tegen een probleempje aan. Ik wil een soort menu-structuur bouwen met 3 kolommen.
<div id="wrapper">
<div id="column" class="column1"><a href="test.html">test</a></div>
<div id="column" class="column2">2 </div>
<div id="column" class="column3">3 </div>
</div>
test.html:
<a href="test2.html">test2</a>
test.html:
test
Ik wil een link die in kolom 1 geplaatst is open in kolom 2. En een link in kolom 2 openen in kolom 3. Hiervoor gebruik ik deze code;
<script>
$(function() {
$("#column.column1 a").click(function() {
$("#column.column2").load($(this).attr("href"));
return false;
});
$("#column.column2 a").click(function() {
$("#column.column3").load($(this).attr("href"));
return false;
});
});
</script>
Het lukt om inhoud in de tweede kolom te laden. De link die in kolom 2 geladen wordt werkt echter niet en kan ik dus niet in kolom 3 laden. Hoe kan dit?
My first guess; De html die ingeladen is staat niet in het native document waardoor de koppeling niet wordt 'gesnapt'. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben aan het spelen met jquery om er wegwijs mee te worden. Momenteel ben ik nog een leek op het gebied van javascript. Ik loop echter tegen een probleempje aan. Ik wil een soort menu-structuur bouwen met 3 kolommen.
<div id="wrapper">
<div id="column" class="column1"><a href="test.html">test</a></div>
<div id="column" class="column2">2 </div>
<div id="column" class="column3">3 </div>
</div>
test.html:
<a href="test2.html">test2</a>
test.html:
test
Ik wil een link die in kolom 1 geplaatst is open in kolom 2. En een link in kolom 2 openen in kolom 3. Hiervoor gebruik ik deze code;
<script>
$(function() {
$("#column.column1 a").click(function() {
$("#column.column2").load($(this).attr("href"));
return false;
});
$("#column.column2 a").click(function() {
$("#column.column3").load($(this).attr("href"));
return false;
});
});
</script>
Het lukt om inhoud in de tweede kolom te laden. De link die in kolom 2 geladen wordt werkt echter niet en kan ik dus niet in kolom 3 laden. Hoe kan dit?
My first guess; De html die ingeladen is staat niet in het native document waardoor de koppeling niet wordt 'gesnapt'. Hoe kan ik dit oplossen?